با صدور پیامی؛

یونسی سال نو «صابئین مندایی» را تبریک گفت

۱۳۹۸/۰۴/۲۸ - ۰۹:۱۴:۲۳
کد خبر: ۸۷۲۸۳۶
یونسی سال نو «صابئین مندایی» را تبریک گفت
نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها در پیامی سال نو صابئین مندایی را تبریک گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی یونسی»، نماینده ویژه رئیس‌ جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌ها، در پیامی نوشت: آغاز سال نو مندایی و جشن عید بزرگ؛ نوروز ربا را به ایرانیان عزیز صابئین مندایی و تمام پیروان پیام آور یکتاپرستی، صلح و عدالت؛ حضرت یحیی (ع)، صمیمانه تبریک و شادباش می‌گویم.

این پیام یادآور شد: قرآن کریم در آیات متعدد (بقره ٦٢؛ مائده ٦٩؛ حج ١٧)، از دین صابئین در کنار ادیان بزرگ و آسمانی همچون اسلام، زرتشت، یهودیت و مسیحیت به نیکی یاد می کند. ادیان یکتاپرستی که انسان را به هم‌شناسی، همبستگی و اخلاق دعوت می‌کنند.

یونسی تاکید کرد: همه پیام آوران آسمانی همچون حضرت آدم، نوح، ابراهیم، زرتشت، موسی، یحیی، عیسی و محمد (که درود خدا بر تمام آنان باد) انسانها را به عدالت، عقلانیت، صلح، مدارا، اعتدال، انسجام، رعایت حقوق شهروندی و پرهیز از خشونت و افراط‌گرایی، دعوت کرده اند.

نماینده ویژه رئیس جمهوری ادامه داد: امروز جهان بشریت تشنه آموزه ها و تعالیم مشترک تمام این ادیان الاهی یعنی پرستش خدای یگانه، به رسمیت شناختن تفاوت‌ها، پذیرش دیگری، احترام متقابل پیروان ادیان توحیدی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است. از خداوند یکتا، برای تمام ایرانیان و هموطنان عزیز صابئین مندایی، سالی سرشار از سعادت و بهروزی توأم با موفقیت را مسألت دارم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز