در پی اظهارات جان بولتون علیه حق قانونی ایران؛

شمخانی به اظهارات بولتون واکنش نشان داد

۱۳۹۸/۰۴/۲۹ - ۱۰:۵۳:۲۴
کد خبر: ۸۷۳۲۴۹
شمخانی به اظهارات بولتون واکنش نشان داد
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اظهارات بولتون نمادی از بدعهدی، یکجانبه گرایی ونادیده گرفتن مجموعه هنجارهای بین المللی بوده و فاقدهرگونه ارزش و اعتبارحقوقی است‌.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریابان «علی شمخانی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به اظهارات جان بولتون گفت: غنی سازی اورانیوم برای مصارف صلح آمیز، حق همه کشورهایی است که عضو معاهدهNPT هستند و قابل سلب یااعطاء نیست.

شمخانی افزود: آمریکایی‌ها چنین تفسیری از NPT نداشتند و ایران در سال ۱۳۹۱ وادارشان کرد که به چنین حقی اعتراف کنند و بعد پای میز مذاکره بنشینند. پذیرش حق قانونی ایران برای غنی سازی اورانیوم از سوی آمریکا، شرط ورود این کشور به مذاکرات هسته‌ای بود و نه نتیجه آن.

وی ادامه داد: کشورهای ۱+۵ در موافقت‌نامه برجام بر حق قانونی ایران برای داشتن غنی سازی اورانیوم از سوی ۱+۵ صحه گذاردند و بر آن تاکید کردند.

شمخانی تاکید کرد: اظهارات مشاورامنیت ملی ایالات متحده آمریکا که طی آن حقوق ایران برای غنی سازی اورانیوم را نفی کرده است،نمادی از بدعهدی، یکجانبه گرایی ونادیده گرفتن مجموعه هنجارهای بین المللی بوده و فاقدهرگونه ارزش و اعتبارحقوقی است‌.

دبیر شورای عالی امنیت ملی عنوان کرد: اظهاراتی از این دست نشان‌می دهدکه اقدام ایران برای کاهش پلکانی تعهدات برجامی تنها مسیر مواجهه با کشوری است که پذیرش هرگونه تعهد را برنمی‌تابد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز