سخنگوی دفتر وزارت خارجه چین:

آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره هنگ کنگ را ندارد

۱۳۹۸/۰۵/۰۷ - ۲۰:۱۵:۴۷
کد خبر: ۸۷۸۰۸۷
آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره هنگ کنگ را ندارد
چین با اشاره به دخالت های گاه و بیگاه آمریکا در نا آرامی های هنگ کنگ اعلام کرد، آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره هنگ کنگ را ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، سخنگوی دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ امروز دوشنبه به ادعاهای «الیوت انگل» رییس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درباره "رفتار خشونت‌آمیز پلیس هنگ کنگ با "تظاهرات صلح آمیز" واکنش نشان داد و به شدت نسبت به این سخنان ابراز ناخرسندی و قاطعانه با آن مخالفت کرد.

«یانگ گونگ» در یک کنفرانس مطبوعاتی در پکن گفت: پس از بازگشت هنگ کنک به چین، دولت مرکزی چین همواره بر سیاست "یک کشور دو نظام"، "اداره هنگ کنگ توسط هنگ کنگی ها" و "خودمختاری عالی" پایبند بوده است سیاستمداران آمریکایی هرگز از وضعیت بد حقوق بشر و عدم آزادی در حکمفرمایی دوران استعمار انگلیس در هنگ کنگ انتقاد نکردند، اما به وضعیت کنونی هنگ کنگ که مردم از حقوق و آزادی گسترده بی سابقه برخوردارند، حمله کرده و دولت چین را به کاهش پی درپی آزادی و حقوق هنگ کنگ مورد تهمت قرار می دهند که ادعایی کاملا بی ارزش بوده و اجرای معیار دوگانه در این زمینه است.

وی افزود: دولت منطقه هنگ کنگ طبق قانون، تجدید «مقررات درباره مجرمان فراری» را ارایه داده که اقدامی منطقی و درست در راستای تکمیل قانونمداری این منطقه است پس از شکل گرفتن اختلافات در این مساله، دولت هنگ کنگ نیز اعلام کرد این مقررات را تعلیق کرده است اما برخی افراطیون هنک گنگ گستاخانه اعمالی خشونت بار و بی رحمانه انجام دادند که به شدت قانونمداری هنگ کنگ را پایمال کرده و نظم و امنیت عمومی را تخریب کرده و خط قرمز "یک کشور دو نظام" را به چالش کشاندند.

یانگ تصریح کرد: برخی سیاستمداران و رسانه های آمریکا نیز نه تنها آن ها را به عنوان تظاهرات کنندگان افراطی نشناختند، بلکه پلیس هنگ کنگ را به بی رحمی و خشونت علیه تظاهرات کنندگان متهم ساختند که تهمت و لکه دار کردن اقدام پلیس هنگ کنگ است.

سخنگوی دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ اعلام کرد: تغییرات اخیر در وضعیت هنگ کنگ، به ویژه خشونت هایی که چند ستیزه جو عامل آن بوده اند، به طور جدی رفاه و ثبات هنگ کنگ را تضعیف کرده است امیدواریم مردم هنگ کنگ به طور روشن با آن مخالفت کرده و در برابر خشونت ها ایستادگی کنند.

یانگ گفت: تغییرات اخیر در وضعیت هنگ کنگ به طور جدی قانون و نظم اجتماعی این منطقه را به چالش کشیده است آن ها به طور جدی امنیت جانی و مالی شهروندان هنگ کنگ را تهدید کرده اند این اقدامات همچنین به طور جدی اصل "یک کشور دو نظام" را نادیده گرفته که این قابل تحمل نیست هیچ جامعه یا حاکمیت قانونمداری خشونت بزرگ را تحمل نخواهد کرد امید است مردم هنگ کنگ به طور جدی وضعیت فعلی را درک کنند و به طور مشترک مانع شرارت و جنایات ستیزه جویان متخاصم شده و از آسیب رساندن به هنگ کنگ جلوگیری کنند.

او تاکید کرد: در روز یکشنبه در بخش های «شانگ هوان» و «شی هوان»، برخی تظاهرات کنندگان به خشونت پرداختند در حدی که به سوی پلیس سنگ پرتاب کرده، آتش افروخته و امنیت پلیس و ساکنان هنگ کنگ را مورد تهدید قرار دادند دولت هنگ کنگ همچنان با تمام نیرو از اجرای جدی قانون توسط پلیس پشتیبانی کرده و از عملکردهای خشونت آمیز جلوگیری می کند تا هر چه سریع تر نظم به جامعه بازگردد.

سخنگوی دفتر وزارت خارجه چین در هنگ کنگ همچنین نسبت به تخلفات برخی افراد که به بستن راه پرداخته، تاسیسات عمومی را تخریب کرده و مسیر بخش «تونگ لو وان» را مسدود کرده بودند، ابراز تاسف کرد و خواستار انتقال منطقی و صلح آمیز نظرات افراد و عدم نقض قانون از سوی مردم شد.

پلیس هنگ کنگ هم اعلام کرد: در حادثه روز یکشنبه، دستکم 49 نفر که مظنون به انجام تخلفاتی از جمله برگزاری تظاهرات غیر مجاز و داشتن سلاح بودند، دستگیر شدند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز