سید حسن نصرالله:

جنگ با ایران برابر با آتش گرفتن کل منطقه است

۱۳۹۸/۰۵/۲۵ - ۲۱:۰۹:۴۶
کد خبر: ۸۸۵۴۹۴
جنگ با ایران برابر با آتش گرفتن کل منطقه است
سید حسن نصرالله با اشاره به پیروزی جنگ 33 روزه گفت که این اتفاق یک پیروزی الهی بود و هیچ تفسیر دیگری ندارد و تاکید کرد جنگ با ایران یعنی جنگ با همه محور مقاومت و آتش گرفتن کل منطقه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان گفت: عقب نشینی ترامپ از جنگ با ایران به این خاطرست که او فهمید ایران قوی و شجاع است، ایران با سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی [استینا ایمپرو] شجاعت خود را ثابت کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: خودداری آمریکا از اعلام جنگ علیه ایران یک دستاورد است چرا که ثابت می‌کند ترامپ متوجه قدرت نظامی ایران هست و تاکید کرد جنگ با ایران یعنی جنگ با همه محور مقاومت و آتش گرفتن کل منطقه است.

نصرالله با اشاره به حضور مردمی در جشن سالگرد پیروزی جنگ 33 روزه گفت: حضور مردمی در این مراسم از میزان بالای ایمان آنها به قدرت پیروزی بر دشمن حکایت دارد، امنیت و قدرت بازدارنده امروز که مردم ما آن را احساس می کنند در نتیجه جهاد و خستگی و فداکاری به دست آمده است و ترس دشمن از حمله به لبنان به خاطر سخنرانی ها و سر دادن شعار به وجود نیامده بلکه به وسیله کار شبانه روزی استکه از سال 1982 آغاز شده است.

نابودی مقاومت و سرنگون کردن حکومت سوریه و تثبیت اشغالگری آمریکا در عراق

سید حسن نصرالله در ادامه گفت:جنگی که در سال 2006 علیه لبنان آغاز شد برای ایجاد خاورمیانه جدید و در تکمیل جنگ آمریکا در منطقه صورت گرفت، جنگ 33 روزه شروعی بود برای نابودی مقاومت و سرنگون کردن حکومت سوریه و تثبیت اشغالگری آمریکا در عراق؛ اگر اسرائیل جنگ را ادامه می داد با فاجعه بزرگی روبرو می شد از سوی دیگر شرایط انسانی و اجتماعی که جنگ بر ما تحمیل کرد ما را به پایان جنگ قانع کرد.

امکانات امروزما به هیچ وجه با شرایط جنگ 33 روزه قابل مقایسه نیست

سید حسن نصرالله با اشاره به نقش آمریکا در جنگ 33 روزه گفت: بولتون به کشورهای عربی در نیویورک گفته بود که تا قبل از شکست حزب الله و خلع سلاحش جنگ متوقف نخواهد شد، امکاناتی که امروز در اختیار داریم به هیچ وجه با شرایط جنگ 33 روزه قابل مقایسه نیست.

مقاومت ثابت کرد، اسرائیل از خانه عنکبوت سست ترست

دبیر کل حزب الله با اشاره به نماد بنت جبیل و کینه صهیونیست ها از این روستا گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اصرار داشت که بنت جبیل را اشغال کند تا بگوید اسرائیل از خانه عنکبوت سست تر نیست اما شکست خورد. وی تاکید کرد نیروی زمینی اسرائیل نمی تواند عملیات زمینی علیه لبنان و یا غزه راه بیاندازد.

جنگ با لبنان یعنی نابودی کامل اسرائیل

نصرالله با ذکر تجربه های مقاومت گفت: از پایان جنگ 33 روزه همواره در حال آموزش و کسب تجربه و پیشرفت بوده ایم به صهیونیست ها هشدار داد: اگر دوباره به ما تجاوز کنید همه خاک جنوب لبنان مانند مربع پایداری که امروز در آن جشن می گیریم خواهد بود و به صورت پخش مستقیم شاهد نابودی تیپ های اسرائیلی خواهید بود.

نصرالله با اشاره به عملیات مقاومت فلسطینی ها گفت: عملیات فلسطینی‌ها در کرانه باختری و نوار غزه و قدس اشغالی نشانگر بالا رفتن میزان مقاومت در منطقه است

هزینه مقاومت از هزینه تسلیم شدن کمتر است

وی در پایان گفت افتخار می کنیم عضوی از محور مقاومت هستیم و محور مقاومت با پایداری خود از جنگ ویرانگر در منطقه جلوگیری خواهد کرد که مانع از جنگ افروزی می شود و هزینه مقاومت از هزینه تسلیم شدن کمتر است.

سید حسن نصرالله در خصوص امور داخلی لبنان گفت هیچ وقت بر اساس قدرتمند بودن رفتار نکردیم و می خواهیم با همه طرفها همکاری کنیم.

دبیر کل حزب الله خطاب به رقبای سیاسی حزب الله گفت: اگر آمریکا و اسرائیل در جنگ 33 روزه پیروز می شد همانگونه که الان با شما رفتار می کنیم، رفتار می کردید؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز