طی نامه‌ای به بحرین؛

۱۴ نماینده پارلمان اروپا اعدام‌های بحرین را محکوم کردند

۱۳۹۸/۰۵/۲۶ - ۰۷:۴۹:۰۳
کد خبر: ۸۸۵۵۴۱
۱۴ نماینده پارلمان اروپا اعدام‌های بحرین را محکوم کردند
۱۴ نماینده پارلمان اروپا طی نامه ای به بحرین اعدام های اخیر علیه فعالان سیاسی در این کشور را محکوم کردند.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در گزارش روز جمعه شبکه تلویزیونی اللؤلؤة بحرین گفته شد که ۱۴ عضو پارلمان اروپا در نامه ای به «بهیه جواد الجشی» سفیر بحرین در بروکسل، اجرای حکم اعدام علیه «علی العرب» و «احمد الملالی» دو تن از فعالان سیاسی این کشور را محکوم کردند.

نمایندگان پارلمان اروپا در این نامه، خواستار توقف اجرای احکام اعدام در بحرین شدند و هشدار دادند که در صورت ادامه این روند موضوع را در پارلمان اروپا پیگیری خواهند کرد.

امضا کنندگان این نامه همچنین نادیده گرفتن حقوق بشر و قوانین بین المللی توسط دولت منامه را محکوم کردند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین، روز  شنبه (۵ مرداد) علی العرب و احمد الملالی با ادعای ارتباط با گروه های تروریستی اعدام شدند.

سازمان عفو بین الملل یک روز پیش از اجرای حکم اعدام دو فعال سیاسی بحرینی، با ابراز نگرانی از احتمال اجرای قریب الوقوع اعدام آنها، از شاه این کشور خواست فورا اجرای این حکم را متوقف کند.

عفو بین المللی اعلام کرده بود: خبرهای وحشتناکی از احتمال اعدام قریب الوقوع «علی العرب» و «احمد الملالی» منتشر شده که در محاکمه ای ظالمانه و با استناد به اعترافات اجباری به اعدام محکوم شدند.

بحرین از زمان سرکوب قیام مردمی در سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون شاهد موج اعتراضات مردمی است که خواستار اصلاحات سیاسی در این کشور هستند.

به گفته فعالان بحرینی، شمار زیادی از شخصیت ها و رهبران گروه های مخالف، پزشکان، معلمان، دانش آموزان و کارمندان بخش عمومی در زندانهای بحرین شکنجه شده اند.

رژیم آل خلیفه با حمایت های دولت های غربی از جمله انگلیس و آمریکا و همچنین با کمک نظامیان عربستان و ماموران امنیتی امارات که در قالب نیروهای سپر جزیره در بحرین مستقر شده اند، اعتراضات مسالمت آمیز مردمی این کشور را با شدیدترین شکل سرکوب می کند.        

نظر شما