طرح حمایت قانونی از گزارشگران فساد همچنان خاک می‌خورد؛

اعتراض نماینده تهران و کاربران فضای مجازی به کمیسیون قضایی مجلس

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۵:۴۳:۴۶
کد خبر: ۸۸۸۵۰۲
اعتراض نماینده تهران و کاربران فضای مجازی به کمیسیون قضایی مجلس
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: حمایت قانونی از «گزارشگران فساد» جهت تقویت نظارت همگانی لازمه مبارزه اثربخش با فساد است که این طرح همچنان پس از یک سال در کمیسیون قضایی، خاک می‌خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ «سیدفرید موسوی»، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در توییتی با هشتگ «سوت زنی» به طرحی با عنوان حمایت از مطلعین و گزارشگران فساد اشاره کرد که نزدیک به یک سال است به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شده اما هنوز بررسی نشده است.

«سیدفرید موسوی» در این باره در توئیتر خود نوشت: ‌«حمایت قانونی از گزارشگران فساد جهت تقویت نظارت همگانی لازمه مبارزه اثربخش با فساد است. با این باور، پائیز سال گذشته طرحی با عنوان حمایت از مطلعین و‌ گزارشگران فساد ارائه کردم که به کمیسیون قضایی مجلس ارجاع شد؛ متاسفانه بررسی آن تا امروز در این کمیسیون مسکوت مانده است.»

این توئیت واکنش‌های زیادی را از سوی کاربران فضای مجازی به همراه داشت.

«شهرام اجتهادی»، مشاور امور ارتباطات جمعیت هلال احمر، نوشت: «مبارزه با ‎فساد نیاز به‌کار عملی دارد نه مصاحبه‌های نمایشی. وقتی ۹ماه است طرح پیشنهادی فرید موسوی در خصوص حمایت قانونی از ‎گزارشگران فساد در کمیسیون قضایی ‎مجلس معطل مانده، شک و تردید به سراغ ما می‌آید. واقعا دلیل معطل ماندن چنین طرح مهمی چیست؟» (البته فساد در حوزه عمومی)

«امیر سیدین» نیز نوشت: ‌«طرح ‎سوت زنی حدود 9 ماه است در کمیسیون قضایی مجلس خاک می‌خورد. از همان زمانی که هنوز مبارزه با فساد خیلی مد نشده بود! کاش اعضای کمیسیون قضایی مجلس پاسخی داشته باشند که این طرح را به چه دلیلی 9 ماه مسکوت گذاشته‌اند؟ نمی‌شود وقتی روی موج‌ها سوار شد و شعار داد اما کاری نکرد!»

«مرتضی ناعمه»، فعال فضای مجازی، نیز نوشت: ‌«احتمالا اگر طراح این طرح از جریان دیگری در مجلس بود نزدیک به ۱۰ ماه طرح در کمیسیون قضایی خاک نمی‌خورد؛ باید دید چه کسانی پشت مسکوت ماندن این طرح ایستادگی می‌کنند.»

پاسخ اعضای کمیسیون قضایی مجلس به طرح حمایت قانونی از گزارشگران فساد

«اللهیار ملکشاهی»، رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس، در پاسخ به این سوال خبرنگار برنا که طرح حمایت از گزارشگران فساد در چه وضعیتی قرار دارد، درخواست کرد 30 دقیقه بعد خبرنگار این خبرگزاری با او تماس بگیرد که در نهایت پاسخگو نبود.

«محمد کاظمی»، نایب رئیس این کمیسیون، نیز بیان کرد: در تکمیل قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد این مسائل دیده شده است.

«جلیل رحیمی جهان‌آبادی»، دیگر عضو کمیسیون قضایی، نیز اعلام کرد وقت کافی برای مصاحبه ندارم.

اما در نهایت «ژیژیک آبرامیان» درباره این طرح اظهار کرد: اشراف به همه طرح‌هایی که به کمیسیون ارجاع شده را ندارم، این طرح‌ها و لوایح به منشی ارجاع می‌شود و بعد از بررسی با هیات رئیسه کمیسیون، در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا حدود یک سال این طرح در دستور کار قرار نگرفته است؟ بیان کرد: من در مورد این نیز نمی‌توانم صحبت کنم چراکه به این مسئله نیز، اشراف ندارم و نمی‌خواهم حرف اشتباهی بزنم. بهترین کار این است که یا با رئیس کمیسیون یا سخنگوی کمیسیون صحبت کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز