منصوری در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

وزارتخانه آموزش و پرورش با تصمیمات ۴۰ سال گذشته اداره می‌شود

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۰:۲۷:۳۶
کد خبر: ۸۹۳۵۹۵
وزارتخانه آموزش و پرورش با تصمیمات ۴۰ سال گذشته اداره می‌شود
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با بیان اینکه نباید آموزش و پرورش را بیش از این معطل نگه داشت، گفت: این وزارتخانه با تصمیمات ۴۰ سال گذشته اداره می شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از خانه ملت، «محمدرضا منصوری»، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به عنوان موافق وزیر پیشنهادیگفت: امروز روز مهمی است، چرا که می خواهیم برای مهمترین وزارتخانه کشور تصمیم گیری کنیم که سرنوشت کشور در انتظار این وزارتخانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه 12 سال طول می کشد تا برنامه ها و تصمیمات در این وزارتخانه به بار بنشیند، افزود: تمام مشکلات اقتصادی و صنعتی امروز کشور مربوط به تصمیماتی است که سال ها قبل در این وزارتخانه گرفته شده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش ما با تصمیمات 40 سال گذشته اداره می شود و نباید با این وضعیت شرایط را طوری رقم بزنیم که آموزش و پرورش به روزمرگی بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه آموزش و پرورش به صورت سنتی اداره می شود، بر استفاده از راهکارهای نوین آموزشی در این وزارتخانه تاکید کرد و گفت: نظام آموزشی ما همچون 50 سال گذشته فارغ التحصیلانی را به جامعه معرفی می کند که مهارت کافی برای ورود به صنعت و حوزه های دیگر را ندارند.

منصوری یادآور شد: همانطور که وزیر پیشنهادی برنامه هایی در حوزه پیش دبستانی و دبستانی ارائه داده است باید عنوان کرد چه اشکالی دارد که ما در کشور دیپلم فرش داشته باشیم و دانش آموز از همان دوران دبستان و راهنمایی با همان دروسی که در این زمینه است، آشنا شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تکنولوژی حرف اصلی را در حوزه صنعت می زند، عنوان کرد: در این شرایط آموزش ها نیز باید بر همین مبنا پیشرفت داشته باشد.

وی با طرح این سوال که چرا باید امروز 700 هزار نفر در رشته علوم تجربی برای کنکور رقابت داشته باشند، افزود: اگر ما یک آشپز خوب داشته باشیم، بهتر از آن است که پزشک بیکار تربیت کرده باشیم. همه این موارد به دلیل وجود یک وزارتخانه سنتی و قدیمی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه امروز فرهنگیان در سخت ترین شرایط زندگی می کنند، گفت: بنده فرزند یک خانواده فرهنگی هستم و خود نیز سال ها شغل معلمی را داشته ام و شرایط این حوزه را به خوبی درک می کنم، اگر معلمان زندگی خوبی داشته باشند و اگر آموزش و پرورش ما درست و دقیق باشد، تولید و صادرات ما نیز در آینده بهبود خواهد یافت.

وی با بیان اینکه باید به سمت آموزش هایی برویم که محصول آن صادرات محور باشد، افزود: آموزش و پرورش ما نیز ساختاری دارد که براساس خلاقیت، طرح ریزی نشده و در واقع آموزش و پرورش هم به نوعی متکی به فروش نفت است. امروز وزیری می خواهیم که تسلط خوبی بر حوزه آموزش و پرورش داشته باشد تا بتواند نخبگان را در رشته های مختلف از جمله رشته های هنری و مهارتی تربیت کند.

منصوری با انتقاد از نگاه روزمره آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان عنوان کرد: متاسفانه این سیستم فقط دانش آموزان را به سمت آموزش عالی و اخذ مدرک فوق لیسانس و دکتری فوق می دهد، به همین جهت از وزیر پیشنهادی تقاضا داریم که همانطور که در برنامه هایش وجود دارد، لایحه ای برای انقلاب در حوزه آموزش و پرورش به مجلس ارائه کند.

وی حاجی میرزایی را فردی پاکدست خواند و عنوان کرد: وزیر توانمند و برنامه محور می تواند وزارت آموزش و پرورش را به مسیر اصلی خود بازگرداند و ما از این وزیر حمایت خواهیم کرد. البته این حمایت ها تا زمانی خواهد بود که ایشان در کار خود موفق باشد، در غیر این صورت از ابزار سوال و استیضاح استفاده خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عملکرد حاجی میرزایی در گذشته و برنامه های وی برای آینده را بسیار مثبت ارزیابی کرد و در عین حال گفت: البته نباید انتظار بالایی از وزیر آموزش و پرورش داشت، چرا که بیش از 95 درصد بودجه این وزارتخانه صرف حقوق و مزایای کارمندان می شود.

وی در پایان عنوان کرد: نباید بیش از این وزارتخانه مهم آموزش و پرورش را معطل گذاشت و از نمایندگان درخواست دارم که به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش رأی مثبت دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز