غریب آبادی:

گزارش روز گذشته آژانس، حاکی از نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز است

۱۳۹۸/۰۶/۱۸ - ۲۱:۲۷:۱۲
کد خبر: ۸۹۶۰۸۱
گزارش روز گذشته آژانس، حاکی از نصب سانتریفیوژهای جدید در نطنز است
سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: روز گذشته مدیرکل موقت آژانس طی گزارشی به اعضای آژانس اعلام کرد که ایران در روز شنبه ١۵ شهریور به آژانس اطلاع داد که قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته اضافی را در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز نصب و آن ها را با اورانیوم طبیعی تست کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین گفت: بعد از اعلام رییس جمهوری کشورمان مبنی بر کنار گذاشتن تمامی تعهدات ایران در زمینه تحقیق و توسعه هسته ای تحت برجام در پنجشنبه گذشته، روز گذشته مدیرکل موقت آژانس طی گزارشی به اعضای آژانس اعلام کرد که ایران در روز شنبه ١۵ شهریور به آژانس اطلاع داد که قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته اضافی را در کارخانه غنی سازی سوخت نطنز نصب و آن ها را با اورانیوم طبیعی تست کند.  

وی افزود: برابر این گزارش، در همین  روز نیز  آژانس راستی آزمایی کرد که ٢٢ سانتریفیوژ آی آر چهار، ١ سانتریفیوژ آی آر پنج، ٣٠ سانتریفیوژ آی آر شش، و ٣ سانتریفیوژ آی آر شش اس، نصب شده یا در حال نصب هستند. این گزارش همچنین می افزاید که تمامی این سانتریفیوژها آماده تست با یو اف شش هستند. 

غریب آبادی گفت: ایران روز گذشته (١٧ شهریور) نیز به آژانس اطلاع داد که لوله های سانتریفیوژها در دو خط تحقیق و توسعه را مجددا نصب خواهد کرد تا یک زنجیره ١۶۴ تایی سانتریفیوژ آی آر چهار و یک زنجیره ١۶۴ تایی آی آر دو ام را در خود جای دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز