یوناما:

هیچکس اجازه ندارد افغان‌ها را از حق رای دادن محروم کند

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۰:۴۶:۰۲
کد خبر: ۹۰۰۰۴۴
هیچکس اجازه ندارد افغان‌ها را از حق رای دادن محروم کند
در بیانیه هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان آمده است: هیچ کس اجازه ندارد تا افغان‌هایی را که برای رأی‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند، از این حق‌شان محروم کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در بیانیه ای اعلام کرد: انتخابات معتبر در قلب هر دموکراسی نهفته است و حق رأی‌دهی از بسیاری جهات نمادی از پیشرفت دموکراسی است که در ۱۸ سال گذشته در افغانستان رخ داده است.

تدامیچی یاماموتو نماینده‌ی ویژه‌ سازمان ملل متحد در افغانستان همچنان از تلاش‌های کمیسیون‌های انتخاباتی، نیروهای امنیتی برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری قدردانی کرد و افزوده که هیچ کس اجازه ندارد تا افغان‌هایی را که برای رأی‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند، از این حق‌شان محروم کند.

در بیانیه یوناما آمده است که در جلسه‌ شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان که هفته‌ی گذشته برگزار شد، جامعه بین‌المللی از انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان کاملا حمایت کردند.

یاماموتو همچنین اظهار داشت که یوناما به انجام مسئولیت‌هایش مبنی بر حمایت از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون رسیدگی به شکایات انتخاباتی در راستای برگزاری انتخابات معتبر، شفاف و همه‌شمول به رهبری و مالکیت افغان‌ها متعهد است.

انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان قرار است روز ششم مهرماه برگزار شود. در این انتخابات شانزده نامزد از جمله اشرف غنی رییس‌جمهور و عبدالله عبدالله رییس اجرایی کشور با هم رقابت خواهند کرد.

وزارتخانه های دفاع و کشور افغانستان نیز روز گذشته با شرح برنامه‌ی امنیتی برای تأمین امنیت انتخابات ریاست‌جمهوری به مردم افغانستان اطمینان دادند که نیروهای امنیتی امنیت انتخابات را به‌صورت مطمئن تأمین می‌کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات نیز اعلام کرد که تاکنون این کمیسیون به ۸۷ نهاد ملی و بین‌المللی اعتبارنامه‌ی نظارت از انتخابات توزیع کرده و بیش‌تر از ۶۰ هزار ناظر برای نظارت بر انتخابات ثبت شده‌اند.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز