رئیس مرکز امنیت بین المللی دانشگاه دولتی مسکو:

جنگ در یمن برای عربستان بسیار دشوار و پرهزینه شده است

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۳:۲۹:۰۲
کد خبر: ۹۰۰۱۴۶
جنگ در یمن برای عربستان بسیار دشوار و پرهزینه شده است
الکسی فننکو، رئیس مرکز امنیت بین المللی دانشگاه دولتی مسکو (ام.گ.و) گفت: ادامه جنگ در یمن برای عربستان بسیار دشوار و پرهزینه شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، الکسی فننکو در میزگرد ویژه بررسی پیامدهای حمله اخیر به مراکز نفتی آرامکو در عربستان سعودی خاطرنشان کرد: سعودی‌ها بیش از 4.5 سال است که در یمن می‌جنگند و با وجود متحمل شدن میلیاردها دلار خسارت و تلفات انسانی سنگین به هیچ نتیجه‌ای دست نیافته اند.
وی با اشاره به انسجام حوثی‌ها در یمن افزود: ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن دچار فروپاشی شده و ادامه جنگ در یمن برای عربستان بسیار دشوار و پرهزینه شده است.
جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.
با حمله به این تاسیسات نفتی ۵۰ درصد از تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.
نیروهای انصارالله روز دوشنبه عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند.
ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد.
کارشناس روس در ادامه سخنان خود گفت: آمریکا در مساله عربستان سعودی در دو راهی قرار گرفته که آیا اقدامات خود علیه ایران را فقط به سخنان خصمانه محدود کند و یا اینکه دست به اقدامات دیگری نیز بزند چرا که موقعیت آمریکا در منطقه روزبروز ضعیف‌تر می‌شود.

فننکو گفت: آمریکا باید به این واقعیت توجه کند که ایران، عراق یا یوگسلاوی نیست که دست روی دست بگذارد و شاهد اقدامات آمریکا باشد، آمریکا با کوچکترین اشتباه در مقابل ایران، هزاران تن از نیروی نظامی خود در منطقه را از دست خواهد داد ضمن اینکه اسرائیل هم از اقدامات ایران در امان نخواهد بود.

وی نتیجه گیری کرد که افزایش تنش با ایران برای آمریکا پرهزینه خواهد بود از این رو ترامپ در نهایت مجبور است بار دیگر گزینه های خود را مرور کند و عربستان هم راهی جز توسعه پدافند موشکی خود ندارد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز