وزیر صنعت، معدن و تجارت:

لاستیک سیستان و بلوچستان جزو پروژه های اولویت دار کشور در جهت محرومیت زدایی است

۱۳۹۸/۰۶/۲۸ - ۱۴:۱۸:۱۳
کد خبر: ۹۰۰۱۶۹
لاستیک سیستان و بلوچستان جزو پروژه های اولویت دار کشور در جهت محرومیت زدایی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه لاستیک سیستان و بلوچستان جزو پروژه های اولویت دار کشور در جهت محرومیت زدایی و جبران برخی کاستی ها است و بودجه ۱.۵ میلیارد تومانی جابجا شده این پروژه که غیرقابل استفاده و به صورت اوراق و فقط برای زیرساخت ها بوده با اعتبارات قوی تر سال ۹۸ جبران خواهد شد.

به گزارش گزوه خبر خبرگزاری برنا، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت  در سفر به سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگاران بیان کرد: بنا بر امر مقام معظم رهبری برای خودکفایی لاستیک ۵ طرح را در کشور داریم پیگیری می کنیم که هر پنج طرح در استان های محروم است.

او ادامه داد: این طرح ها در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه قرار دارند و این پروژه ها در جهت محرومیت زدایی و جبران برخی کاستی ها انجام می شود.

او با اشاره به نامه نوبخت در خصوص جابجایی بخشی از بودجه صنعتی پروژه لاستیک این استان، گفت: پروژه لاستیک دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه می خواهد و ۱.۵ میلیارد تومان که جابجایی اش مورد بحث است در مقابل این بودجه رقم کمی است و البته این ۱.۵ میلیارد تومان برای انجام پروژه نبوده و برای تامین زیرساخت ها بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این ۱.۵ میلیارد تومان هم اوراق بوده است و نمی توان تجهیزات و تاسیسات با آن خرید کرد و البته بودجه ای که از اعتبارات ۹۸ جایگزین آن شده بیشتر و قوی تر است که این موضوع باید درست اطلاع رسانی شود.

رحمانی جابجایی را امری عادی در بودجه ها دانست و افزود: برای اینکه ۱.۵ میلیارد تومان اوراق سوخت نشود و جای دیگر مورد استفاده قرار بگیرد، این تدبیر برای جابجایی بودجه اندیشیده شد و طرح لاستیک ما نیز که جزو پروژه های اولویت دار است به جد دارد دنبال می شود.

نظر شما