اعتراض به دستگیری مخالفان رد صلاحیت برخی از نامزدها در مسکو

۱۳۹۸/۰۷/۰۷ - ۱۹:۵۹:۱۶
کد خبر: ۹۰۴۸۶۹
اعتراض به دستگیری مخالفان رد صلاحیت برخی از نامزدها در مسکو
دستگیری مخالفان به رد صلاحیت برخی نامزدها در انتخابات شورای شهر مسکو، گردهمایی معترضان در مسکو را در پی داشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، این اجتماع ساعت ۱۵ در خیابان پراسپکت ساخاروف در مرکز پایتخت با عنوان «آزاد کن» برگزار شد.
شرکت کنندگان در این تجمع خواستار آزادی همه افرادی شدند که در تجمعات و ماه اخیر در مسکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

برگزارکنندگان این اجتماع اعلام کردند که خواهان پایان پیگیری قضایی یگور ژوکوف، پاول اوستینوف، ثمرالدین رجبوف و لغو حکم زندان ئانیل بگلتس، کنستانتین کوتوف، ایوان پودکوپایف و سایر محکومین به حبس به خاطر شرکت در تجمعات اعتراضی هستند.
براساس پیش بینی ها بیش از ۱۰ هزار نفر در این تجمع شرکت کرده‌اند.
گفته شده است که الکسی ناوالنی برجسته ترین رهبر مخالفان دولت روسیه که دو هفته پیش پس از ۳۰ روز بازداشت به آمریکا رفته است، برای شرکت در این تجمع به روسیه بازگشته است.

ناوالنی در اکثر تجمع‌های اعتراضی قانونی یا غیرقانونی در روسیه با موضوعات مختلف حضور می‌یابد و از آن به عنوان فرصتی برای تاختن به دولت یا سایر ارکان روسیه استفاده می‌کند و هر از چند گاهی با سخنرانی‌های تند به سر خط خبری رسانه‌های غربی علیه کرملین تبدیل می‌شود و پای ثابت بازداشتگاه‌های روسیه به حساب می‌آید.
وی چند سال پیش به اتهام فساد مالی توسط دادگاهی در روسیه محکوم و از آن زمان به این طرف به مخالف سرسخت سیاست‌های کرملین تبدیل شد.
اجتماع امروز در میان تدابیر امنیتی برگزار شد و دهها مامور پلیس و گارد ملی روسیه مسئولیت حفظ نظم این برنامه اعتراضی را برعهده داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز