ساخت پایگاه جدید آمریکا در ژاپن به تعویق افتاد

۱۳۹۸/۰۷/۱۱ - ۱۲:۳۴:۴۹
کد خبر: ۹۰۶۶۳۶
ساخت پایگاه جدید آمریکا در ژاپن به تعویق افتاد
مقامات ژاپنی گفته‌اند که ساخت پایگاه جدید در ناگو اوکیناوا به دلیل مواجهه با مشکلات مالی چهار سال به تعویق افتاده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد ساخت این پایگاه از ابتدا نیز مورد مخالفت مردم اوکیناوا قرار گرفته است اما حالا مشکلات فنی و بستر سست دریا باعث شده است تا هزینه برای این کار بالاتر برود.

انتظار می رود هزینه ساخت این پایگاه جدید تا چهار سال دیگر برای انتقال نیروهای آمریکایی به ۲۳ میلیارد و ۶۱۰ میلیون دلار برسد که چندین برابر براوردهای اولیه است.

مهندسان آمریکایی و ژاپنی گفته اند بستر سست دریا باعث شده است کار با کندی پیش برود و هزینه بیشتری برای ساخت و سازهای زیربنایی لازم است و طرح تا چهار سال دیگر اجرا نخواهد شد.

همزمان اعلام شده است آمریکا فعلا مجبور است هزاران نیروی نظامی خود را از فوتمنا پایگاه قدیمی خود در ژاپن خارج کند شماری از آنها را به پایگاه نظامی گوام در اقیانوس آرام و برخی را به استرالیا و تعدادی را هم به پایگاه شوآب در نقطه ای دورافتاده تر در ژاپن منتقل کند.

مخالفت های سیاسی هم با این طرح افزایش یافته است مردم هر از چند گاهی با بستن راه های مسدود به این پایگاه جدید مانع از ساخت آن می شوند.

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در ارتباط با این طرح، با فشارهای فزاینده ای روبرو است مخالفان می گویند با توجه به بالا رفتن هزینه ها بهتر است که این طرح کلا متوقف شود.

«دنی تاماکی» مخالف بزرگ این طرح که فرماندار اوکیناوا است با توجه به چالش تامین سرمایه از دولت خواسته است ساخت طرح را متوقف کرده و به خواست مردم مبنی بر جمع آوری پایگاه های نظامی آمریکا از اوکیناوا احترام بگذارد اما دولت ژاپن و ارتش آمریکا کماکان اصرار می ورزند این طرح به هر قیمتی اجرا خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز