هیلاری کلینتون:

مارک زاکربرگ باید تاوان آنچه بر سر دموکراسی ما می‌آورد را بپردازد

۱۳۹۸/۰۸/۱۲ - ۰۸:۱۹:۲۵
کد خبر: ۹۱۹۱۸۳
مارک زاکربرگ باید تاوان آنچه بر سر دموکراسی ما می‌آورد را بپردازد
نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اظهارات جالبی را درباره رسانه‌های اجتماعی و 'نبرد با حقیقت' مطرح کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، به نوشته وب‌سایت سی‌نت، تارنمای Indiewire گزارش داد هیلاری کلینتون، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که از دونالد ترامپ شکست خورد در مراسمی در خصوص یک مستند سیاسی گفت: «مارک زاکربرگ باید برای آنچه بر سر دموکراسی ما می‌آورد تاوان بپردازد.»

در ادامه اظهارات وی که در شهر نیویورک مطرح شد آمده است: «بخشی از مشکل ما افرادی همانند ما که نگران این جنگِ بر ضد حقیقت و اخبار نادرست که این روزها ما را در بر گرفته هستند این است که ما برای مقابله واقعی با آن، عملکرد مطلوبی نداریم. این نبردی دشوار است چون می‌بایست با الگوریتم‌ها به اضافه تمامی نیروهای پرقدرت مقابله کنیم؛ واقعاً دشوار است.»

همسر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در ادامه افزود: «این موضوع تنها به یک انتخابات محدود نیست، بلکه به بسیاری از انتخاب‌های کنونی پیش روی ما در جامعه مرتبط است. بهره‌برداری از اطلاعات ما برای سوء‌استفاده از خودمان، و برای پول درآوردن از ما، به‌واقع یکی از چالش‌های اساسی پیش روی ماست. این اطلاعات به ما تعلق دارد، اما به نظر می‌رسد مردم فراموش می‌کنند باید متقاضی مالکیت بر آن باشند.»

این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که فیس‌بوک اعلام کرد آگهی‌های سیاستمداران متعصب را که حاوی داده‌های دروغین است، غیرفعال نخواهد کرد. همین امر، فشار را بر فیس‌بوک و مالک متمول آن افزایش داده است.

 

نظر شما