عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی:

بقایی و مشایی بدون تایید احمدی‌نژاد کاری انجام نداده‌اند/ سرانجام پرونده نفتی احمدی‌نژاد در زمان استانداری‌اش در اردبیل چه شد؟

۱۳۹۸/۰۸/۲۰ - ۰۵:۲۰:۲۷
کد خبر: ۹۲۲۴۰۷
بقایی و مشایی بدون تایید احمدی‌نژاد کاری انجام نداده‌اند/ سرانجام پرونده نفتی احمدی‌نژاد در زمان استانداری‌اش در اردبیل چه شد؟
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی گفت: بسیاری از افرادی که در دادگاه حاضر می‌شوند متهم اصلی نیستند بلکه متهم اصلی افراد دیگری هستند.

«فائزه هاشمی رفسنجانی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره رسیدگی به پرونده محمود احمدی‌نژاد به خبرنگار سیاسی برنا گفت: از سرانجام پرونده احمدی‌نژاد اطلاعی ندارم. اخیرا گفتگویی داشتم که منتشر شد مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در برخورد قوه قضاییه با همه افرادی که دارای پرونده بالقوه یا بالفعل هستند، ملاحظات سیاسی دخیل است. در واقع بسیاری از افرادی که در دادگاه حاضر می‌شوند متهم اصلی نیستند بلکه متهم اصلی افراد دیگری هستند.

این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: برای مثال زمانی که احمدی نژاد استاندار اردبیل بود در ارتباط با موضوعات نفتی، یکسری پرونده‌هایی داشت که هیچ‌کس در نهایت متوجه نشد سرانجام آن پرونده‌ها چه شد. از این رو بهتر است اگر می‌خواهند برای مبارزه با فساد اقدامی کنند باید ابهاماتی که وجود دارد را رفع کرده تا مشخص شود پرونده‌ای وجود دارد یا خیر؟ برای مثال برای برخی افراد، پرونده‎‌هایی را تشکیل دادند که در نهایت مشخص نشد سرانجام این پرونده‌ها چه شد؟

این فعال سیاسی ادامه داد: به نظرم این‌گونه مسائل نیاز به شفافیت و همه‌جانبه‌گری بیشتری دارد. اگر قرار است قوه قضاییه به صورت دقیق به وظایف خود عمل کند باید در این زمینه‌ شفاف‌سازی کند.

او در مورد اتهامات وارده به احمدی‌نژاد و زندانی شدن مشایی و بقایی نیز تصریح کرد: در مورد احمدی‌نژاد باید گفت، وقتی مشایی و  بقایی دارای پرونده هستند و درنتیجه محکوم نیز می‌شوند، یقینا بدون تایید رئیس خود یعنی احمدی‌نژاد اقدام به کاری نکرده‌اند. از این رو اگر هم کاری انجام داده‌اند با دستور احمدی‌نژاد بوده است. حال اینکه ما در هر پرونده‌ای برخی افراد را متهم کنیم و برخی دیگر را رها کنیم منطقی و عادلانه نیست. در بسیاری از مواقع بدین گونه است که برخی به جای برخی دیگر پرونده‌دار شده و محکوم می‌شوند.

نظر شما