برخی منابع آگاه در کویت خبر دادند:

ماموریت امیر کویت به نخست‌وزیر مستعفی این کشور

۱۳۹۸/۰۸/۲۴ - ۱۰:۲۵:۳۲
کد خبر: ۹۲۴۶۰۱
ماموریت امیر کویت به نخست‌وزیر مستعفی این کشور
برخی منابع آگاه در کویت می‌گویند که امیر کویت «جابر المبارک» نخست‌وزیر مستعفی این کشور را برای تشکیل کابینه جدید مأمور کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، برخی منابع آگاه کویت خبر دادند: «صباح الاحمد» امیر کویت «جابر المبارک» نخست‌وزیر مستعفی این کشور را برای تشکیل کابینه جدید مأمور کرد.

این منابع در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که استعفای دولت به دلیل فشار مردمی یا استیضاح مکرر وزرای دولت نبوده بلکه دلیل آن وجود مشکلات داخلی و عدم همسویی دولت و وزرا بوده است.

مرکز «ارتباطات دولتی کویت» روز پنج‌شنبه(دیروز) در حساب توییتری به نقل از «طارق المزرم»، رئیس این مرکز و سخنگوی گزارش داد که امیر کویت طی بیانیه‌ای، با درخواست استعفای نخست‌وزیر موافقت کرده ولی او را مکلف به ریاست دولت پیش‌برد امور کرده است.

پیشتر «جنان رمضان بوشهری» وزیر کار و خدمات عمومی کویت با اعلام وصول طرح استیضاح خود در مجلس کویت استعفا داد و گفت که استعفایش با هدف جلب اعتماد به دولت صورت گرفته است.

طی ماه‌های گذشته اعتراض‌ها به عملکرد کابینه دولت به دنبال ناتوانی مقام‌های دولتی در مدیریت شرایط بحرانی به دلیل بارندگی و سیل افزایش یافته و با تظاهرات مردمی هفته گذشته، این اعتراض‌ها به اوج خود رسید.

این اعتراض‌ها که بیشتر از سوی طبقه «بدون‌ها» و با فراخوان یکی از نمایندگان سابق مجلس امت کویت صورت گرفت، نوک پیکان نارضایتی‌ها را به سمت «مرزوق غانم»، رئیس این مجلس و دولت کویت نشانه رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز