نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

ترامپ مصداق ضرب‌المثل شمشیر لخت دست زنگی مست است/ ترور مهمان در کشور ثالث برخلاف همه پروتکل‌های بین‌المللی است

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۰۵:۴۵:۵۲
کد خبر: ۹۴۸۲۶۰
ترامپ مصداق ضرب‌المثل شمشیر لخت دست زنگی مست است/ ترور مهمان در کشور ثالث برخلاف همه پروتکل‌های بین‌المللی است
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر قدرت سیاسی و نظامی آمریکا دست کسی است که با الفبای سیاست، مردم داری و روابط بین‌الملل آشنایی ندارد و به مواردی از قبیل اخلاق و اصول انسانی پایبند نیست.

«حسین کمالی»، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در رابطه با حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: باتوجه به اینکه این اقدام در کشور ثالث شکل گرفته است باید متتظر اعلام نهایی میزان خسارات و تلفات از سوی طرفین ماند. طبیعتا هر طرف آمار و ارقام خود را ارائه می‌دهد.

این نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: باید سنجید که این آمارها تا چه اندازه دقیق است. ایران ادعا می‌کند این حمله تلفات داشته اما نکته قابل توجه این است که اگر جنازه‌ای باشد نمی‌توانند پنهان کنند.

کمالی اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی را غیرقانونی خواند و ادامه داد: شهید سرادر سلیمانی یک فرمانده نظامی بود که ناجوانمردانه کشته شد. اگر این اتفاق در جبهه جنگ اتفاق می‌افتاد بسیار طبیعی بود اما شرایط جنگی نبوده است. ایشان به عنوان شخصیت نظامی سیاسی به عراق دعوت شده بود. لذا ترور مهمان در کشور ثالث برخلاف همه پروتکل‌های سیاسی است.

او ضمن اشاره به تسخیر سفارت آمریکا در ایران، تصریح کرد: حدود 40 سال پیش دانشجویان جوان ایرانی سفارت آمریکا را اشغال کردند. مقامات آمریکایی به صورت مداوم ضمن یادآوری این اتفاق می‌گویند، دانشجویان ضوابط دیپلماتیک بین‌المللی را رعایت نکردند اما خودشان در کشورهای مختلف در حال انجام اقداماتی شبیه به این قضیه هستند.

کمالی ترامپ را فردی غریبه با سیاست تلقی کرد و مطرح کرد: شخصیتی که ترامپ از خودش نشان می دهد، شخصیت یک عنصر سیاسی نیست بلکه شخصیت فرد لاابالیِ سرگردنه است. در حال حاضر قدرت سیاسی و نظامی آمریکا دست کسی است که با الفبای سیاست، مردم داری و روابط بین‌الملل آشنایی ندارد و تنها منافع اقتصادی اطرافیانش و حکومت آمریکا برای وی مهم است لذا به مواردی از قبیل اخلاق و اصول انسانی پایبند نیست. در واقع ترامپ مصداق ضرب‌المثل شمشیر لخت دست زنگی مست است.

نظر شما