دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در گفتگو با برنا:

نه حزب پایداری و نه جبهه پایداری مجوز ندارند/ پایداری‌ها صرف داشتن مجوز فرمانداری‌ها نمی‎توانند فعالیت انتخاباتی کنند/ پایداری‌ها به دنبال مجوز خود نروند، کمیسیون ماده ۱۰، با آنها به لحاظ قانونی پیگیری و برخورد می‌کند

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۱:۰۴:۳۸
کد خبر: ۹۵۳۳۴۱
نه حزب پایداری و نه جبهه پایداری مجوز ندارند/ پایداری‌ها صرف داشتن مجوز فرمانداری‌ها نمی‎توانند فعالیت انتخاباتی کنند/ پایداری‌ها به دنبال مجوز خود نروند، کمیسیون ماده ۱۰، با آنها به لحاظ قانونی پیگیری  و برخورد می‌کند
دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور گفت: جبهه پایداری هیچ یک از این مدارک تاسیس حزب یا جبهه پایداری را به کمیسیون نیاورده است و اگر پایداری‌ها به دنبال مجوز خود نروند، کمیسیون ماده 10 احزاب، به لحاظ قانونی پیگیری و برخورد خواهد کرد.

«حمیدملانوری»، دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور، در خصوص سخنان سخنگوی جبهه پایداری مبنی بر قانونی بودن این جبهه و دریافت مجوز از فرمانداری‌ها، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: جبهه ارتباطی به دفاتر شهرستان ندارد. مثل اینکه آقای متقی‌فر متوجه نیستند. پایداری‌ها به دنبال دریافت پروانه حزب پایداری هستند. حزب پایداری تقاضا کردند برای تاسیس حزب،  و در حال حاضر در مرحله صدور پروانه هستند. در مرحله صدور پروانه نیز باید مجمع عمومی تاسیس را تشکیل دهند و اساسنامه و مرامنامه را بیاورند.

او افزود: از این رو باید مراحل صدور پروانه را طی کنند که به ترتیب مراحل تاسیس در کمیسیون، برگزاری مجمع عمومی، اساسنامه و مرامنامه و راه اندازی دفاتر در شهرستانهای مراکز استانهاست که باید در یک سوم از استانها راه اندازی صورت گیرد.

ملانوری ادامه داد: کاری که متقی‌فر می‌گوید باید انجام دهند و هنوز هم انجام ندادند و باید به اطلاع کمیسیون برسد، برای دریافت پروانه فعالیت حزب پایداری است.

او در مورد سخنان متقی فر مبنی بر اینکه وزارت کشور در برگزاری مجمع تعلل کرده است نیز گفت: آقای متقی فر می‌گویند ما تعلل کرده‌ایم، آیا آنها مدارک را به ما ارائه داده اند که می‌گویند ما کوتاهی کرده‌ایم؟!. بنابراین آنها مدارک خو را به ما نداده‌اند. دوم اینکه ارتباطی به جبهه دارد. جبهه باید شامل تعدادی از احزاب دارای پروانه فعالیت  باشد تا تشکیل شود. باید به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب برسانند. اگر چنین اقداماتی را انجام دادند مستندات خود را ارائه دهند. بنابراین چنین چیزی وجود ندارد. از این  رو چون مدارکی به ما  ارائه نشده است. در حال حاضر نه حزب پایداری و نه جبهه پایداری مجوز ندارند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و گروه‌های سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: زمانی که به اطلاع کمیسیون ماده 10 احزاب رسیده باشد و مراحل تاسیس را در کمیسیون گذرانده باشند و موافقت با تاسیس صورت گرفته باشد، مرحله بعد از تاسیس بدین گونه است که باید در یک سوم  مراکز استانهای کشور یعنی 11 استان، دفتر راه اندازی کنند که این دفتر را فرمانداری مجوز فعالیت را می‌دهد که ارتباطی به ما ندارد. 11مجوز باید از سوی پایداری‌ها به کمیسیون ماده 10 احزاب ارائه شود. این یکی از مدارکی است که باید به ما ارائه دهند. مدارک بعدی شامل اساسنامه و مرامنامه است که باید به تصویب مجمع برسد و به تحویل دهند.

او ادامه داد: پایداری در حال گذراندن مراحل تاسیس هستند. پایداری پروانه فعالیت ندارد و از نظر کمیسیون ماده 10، حزب قانونی نیست. فرمانداری مجوز حزب یا جبهه  نمی تواند بدهد. فرمانداری مجوز دفاتر می دهد،  مجوزی که بعدها به عنوان مدرکی است که به صدور پروانه حزب منجر می‌شود. حزب پایداری پروانه ندارد و جبهه نیز به اطلاع کمیسیون نرسیده است.  جبهه پایداری هیچ یک از این مدارک را به کمیسیون نیاورده است. بنابراین طبق مجوز استانی نمی‌توانند فعالیت کنند بلکه آن مجوزها را باید به کمیسیون ماده 10 بیاورند تا بتوانند به سمت دریافت پروانه حرکت کنند.

او درباره فعالیت انتخاباتی پایداری‌ها تصریح کرد: اگر پایداری‌ها به دنبال مجوز خود نروند، کمیسیون ماده 10 احزاب، به لحاظ قانونی پیگیری می‌کند و برخورد خواهد کرد. چنین جبهه‌ای به اطلاع کمیسیون نرسیده است و این جبهه را به رسمیت نمی‌شناسیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز