امضای ۲۷ قرارداد به ارزش ۶.۵ میلیارد پوند میان انگلیس و آفریقا

۱۳۹۸/۱۰/۳۰ - ۲۰:۳۰:۵۱
کد خبر: ۹۵۳۳۵۵
امضای ۲۷ قرارداد به ارزش ۶.۵ میلیارد پوند میان انگلیس و آفریقا
نخستین نشست سرمایه‌گذاری مشترک انگلیس و افریقا در لندن، روز دوشنبه با عقد ۲۷ قرارداد تجاری به ارزش ۶.۵ میلیارد پوند به پایان رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از وزارت تجارت بین‌الملل انگلیس این قراردادها شامل همکاری در حوزه‌های مختلف زیرساخت، انرژی، فناوری، خرید و فروش و سرمایه گذاری است .

لیز تراس وزیر تجارت بین‌الملل انگلیس در این باره گفت: آفریقا فرصت فوق‌العاده‌ای برای شرکت‌های انگلیسی بشمار می‌رود و مایل هستیم که گزینه برتر ملت‌های آفریقا در حوزه سرمایه گذاری باشیم.

وی به قراردادهای تجاری امضاء شده در نشست امروز اشاره کرد و افزود؛ این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت فوق‌العاده روابط تجاری آفریقا و انگلیس است.

وزیر تجارت بین‌الملل انگلیسی ابراز امیدواری کرد که توافق‌های انجام شده زمینه تداوم کند.

نشست با حضور رهبران ۱۵ کشور از قاره آفریقا از جمله روسای جمهوری مصر، کنیا و  غنا برای اولین بار در لندن برگزار شد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز در جلسه امروز گفت: اگر به اطراف خود نگاه کنید، بدون فوت وقت مشاهده خواهید کرد که انگلیس تنها گزینه برای شراکت است. شراکتی که به گفته امروز، فردا و دهه‌ها ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به اصلاحات نظام مهاجرتی این کشور پس از خروج از اتحادیه اروپا اشاره و تصریح کرد که در چارچوب این نظام به افراد ماهر فارغ از محل تولد آنها اولویت داده خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس تاکید کرد که خروج این کشور از اتحادیه اروپا فصل تازه‌ای برای همکاری این کشور با سایر ملل ایجاد کرده است. او گفت: مایل هستیم آینده جدیدی را به عنوان ملت پیشرو برای تجارت ازاد با جهان ایجاد کنیم. «این کاری است که پس از ۳۱ ژانویه دنبال خواهیم کرد.»

جانسون با بیان اینکه "آفریقا، یعنی آینده و انگلیس نقشی قابل برای ایفا کردن در این آینده دارد"، خطاب به مقامات و رهبران آفریقایی در نشست یاد شده تاکید کرد که "انگلیس در همه شرایط، یک شریک و هم پیمان برای کشورها آفریقایی خواهد بود".

بر اساس برنامه اعلام شده انگلیس ۱۱ روز دیگر (۱۱ بهمن) رسما اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد. مذاکرات درباره آینده همکاری‌های تجاری انگلیس و اتحادیه اروپا از حدود دو ماه دیگر آغاز خواهد شد؛ با این حال جانسون قصد دارد تا روابط تجاری این کشور با سایر کشورهای جهان را در دوران پسابرگزیت توسعه دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز