خطیب موقت نماز جمعه تهران:

حدود ٨٠ درصد قوانین مجلس از استحکام علمی برخوردار نیست/ نمایندگان راهی دشوار در پیش دارند

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۱۳:۰۹:۰۸
کد خبر: ۹۵۴۸۵۰
حدود ٨٠ درصد قوانین مجلس از استحکام علمی برخوردار نیست/  نمایندگان راهی دشوار در پیش دارند
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: حدود ٨٠ درصد از قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود یا اصلاحیه است یا استفساریه، یعنی قانون تصویب شده از استحکام علمی برخوردار نبوده و باید مجددا اصلاح شود البته قطعا از شفافیت و روشنی لازم هم برخوردار نبوده و به تفسیر نیاز داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد»، خطیب موقت نماز جمعه تهران، در آغاز خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: میعادگاه نماز جمعه، نماد وحدت، شور،شعور و صبر همچنین ایستادگی و عزت و اقتدار ملت ایران شد.

او ادامه داد: ملت بزرگ ایران بار دیگر با حضور به یادماندنی در این میعادگاه پیوند استوار و مستحکمش را با رهبیر معظم انقلاب آرمان‌های بلند امام و شهدا را فریاد کرد. این ملت با دل‌هایی لبریز از شوق و نشاط و قدرت با خلق دو یوم الله اقتدار آفرین و دیدگانی اشکبار در سوگ شهدا و جان باختگان سانحه هوایی و برادران و خواهرانی که در حضور مردم شریف کرمان ملا اعلی پرواز کردند.

او ادامه داد: رهبر انقلاب در آن جمعه ملت ایران و ملل مقاوم دنیای اسلام را با دو خصیصه صبار وشکور یاد کردند. همچنین این دستاورد ایمان و معرفت و صبر با شکوه و عزت آفرین در کنار این ارزش‌ها همچنین دستاورد فهم نعم و شکر و سپاس آن نعمت‌هاست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد:شما امت اسلام اهل ایمان برای حضور در سه ساحت کلیدی و اقتدار آفرین دعوت شده اید.گواه روشنی بر شناخت راه است، اما با شناخت راه و گام برداشتن در مسیر هیچ ملتی مگر با صبر و استقامت در راه خدا به پیروزی نمی‌رسد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: بدون استقامت و صبر و پایداری، انسان نمی‌تواند به قله‌های موفقیت برسد. استقامت و پایداری یعنی باید همه ما اهل صبر بوده و استقامت کنیم. در برابر سختی‌ها بایستیم. تجربه ایرانیان پیروزی در پرتو ایمان و صبر است. خانواده‌های معزز شهدا و جانبازان بر این مصائب صبر و ایستادگی کردند و توفیق داشتم خدمت بعضی از خانواده‌های محترمی که بستگان و فرزندانشان در سانحه هوایی شهید شدند برسم و در این دیدار ها دنیایی از صبر را دیدم.

او ادامه داد:  صبر آنها دستاورد ارزشمندی را در دنیا و آخرت دارد. اما با صبر فردی پیروزی برای جامعه به دست نمی‌آید. پیروزی جامعه اسلامی مرهون صبر جمعی است. خانواده‌ای از سعادت بهره‌مند است که اعضایش صبار و شکور باشند. آنگاه حتما به موفقیت می‌رسد. جامعه قدرتمند، آن است که صبار و شکور باشد. واژه صابروا در قرآن بر صبر جمعی تأکید دارد.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران افزود: مطلع شدیم که بسیاری از خواهران کم حجاب به احترام شهید سلیمانی با چادر مشکی در تشییع او حضور یافتند. به این خواهران عرض می کنم که شما قدر شناسی کردید و حجاب ضامن سعادت دنیا و آخرت شماست. اما قدر شناسی بالاتر آن است که با آراستگی به حجاب چهره تهران را تغییر دهید. ملت ایران باید با هم صابر باشند. ایران و همه ملت مسلمان منطقه باید در کنار هم در راه حق صبار و شکور باشند چرا که ما به صبر جمعی نیاز داریم. هنر سردار سلیمانی هم این بود که سه دهه در تلاش برای خلق صبر جمعی بود و دغدغه داشت که ایرانیان در کنار ملت عراق و کشورهای منطقه ایستاده و صابر باشند.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران عنوان کرد: همچنین همه ملت‌ها در کنار هم صف واحد را تشکیل دهند. جامعه صبار و شکور صبر جمعی در دستور کارش است. رهبر انقلاب به دو یوم الله اشاره کردند. یوم الله سوم یوم اللهی است که ملت عراق خلق کرده است. آنها در راهپیمایی عظیم در کنار ملل مسلمان منطقه فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند.

او ادامه داد: این معنای روشن صبر جمعی است. تردیدی ندارم که اگر کارشناسان سیاسی و نظامی آمریکا می‌توانستند حوادث پس از شهادت سپهبد سلیمانی را  تحلیل کنند، هرگز چنین کاری نمی‌کردند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: این اقدام آنها آغازی بر پایان حضور آمریکا در منطقه است. ستون اصلی سیاست آمریکا در منطقه از دیر باز فرو ریخته بود و امروز هم هم پیمانان آمریکا خود را در معرض فرو پاشی می‌بینند.

او ادامه داد: ساختار قدرت در دست ملت مسلمان قرار گرفته است. ملت‌های مسلمان منطقه در کنار هم جبهه متحدی را در برابر زیاده خواهی ایالات متحده تشکیل داده اند و مشروعیت دست نشاندگان غرب کامل فرو ریخته است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت:  با عملیاتی که انجام شد قدرت نظامی آمریکا در منطقه فرو ریخت. صبر جمعی این قدرت را آفریده است. برای آن دو حوزه وجود دارد، ملل مسلمان در کنار هم باشید. جبهه متحد شما اقتدار می‌آفریند. شعار نه غزه نه لبنان یعنی با اقتدار ایران اسلامی سر نزاع داریم.

او گفت:عراق منهای ایران به معنای کاهش قدرت این کشور بوده و لبنان بدون عراق هم کاهش قدرت بیروت را به همراه داشت. در نتیجه امروز اسلام رمز وحدت ملل منطقه است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران عنوان کرد:دومین حوزه صبر جمعی ایستادگی در برابر دشمن است.تاکید می کنم که مبادا صبرتان از آمریکا و تروریست‌‍ های دست نشانده غرب کمتر باشد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: دانش هسته‌ای سلو‌ل‌های بنیادی، نانو و ... دستاورد نظام اسلامی در تبدیل دانش به فناوری و تجاری سازی علم است. این راه عزت و نگاه رهبری نظام است. خلق ملتی مقتدر به نور اسلام و دانش و جبهه مقاومت همیشه پیروز است.

او در ادامه اظهار کرد: در آستانه شکل گیری مجلس یازدهم قرار داریم، نخست ملت عزیز را به حضور یکپارچه در این انتخابات اقتدار آمیز دعوت توصیه می‌کنم، در ادامه هم با مروری در حوصله وقت به سیاست‌های کلی قانون گذاری ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی که در ٦ مهرماه سال جاری در ١٧ بند به قوای ٣ گانه ابلاغ کردند، می‌پردازم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: با تجربه‌ای که در نهاد‌های قانون گذاری دارم، عرض می‌کنم که قانون عدالت محور، شفاف، معطوف به نیاز‌های واقعی و اصلی، الهام گرفته از مشارکت ذی نفعان نهاد‌های قانونی و همچنین قابل اجرا و سنجش، پایه‌های اصلی و رکن اساسی پیشرفت کشور است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد تصریح کرد: هرگاه نهاد قانون گزاری در اندازه‌ای قرار گرفت که توانست با پرهیز از تصویب انبوهی از قوانین که فاقد عقبه لازم است در مسیر تحقق سیاست‌های کلی ابلاغی قدم بردارد، مطمئن باشید توسعه و پیشرفت کشور کلید خورده است و این راه، راه دشواری است. این مسیر نیازمند وجود جمع قابل توجه از نمایندگانی است که در کنار تعهد، شجاعت، انگیزه، حرکت و اقدام از فهم لازم برای مسائل اصلی کشور و ارائه نقشه راه برای برون رفت از تنگنا بهره‌مند باشند.

امام جمعه موقت تهران گفت: ما باید دست به انتخابی آگاهانه بزنیم همچنین نمایندگان راهی دشوار در پیش رو دارند زیرا این اهداف بلند نیازمند به عقلانیت، علم و عزم و اراده است. در همین راستا نگاهی کوتاه و گذرا به عملکرد ادوار گذشته مجلس، ضرورت این تحول را قطعی می‌کند.

او بیان کرد: حدود ٨٠ درصد از قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود یا اصلاحیه است یا استفساریه، یعنی قانون تصویب شده از استحکام علمی برخوردار نبوده و باید مجددا اصلاح شود البته قطعا از شفافیت و روشنی لازم هم برخوردار نبوده و به تفسیر نیاز داشته است.

نظر شما