بعیدی نژاد:

رژیم سعودی عامل اصلی بی ثباتی در جهان عرب است

۱۳۹۸/۱۱/۰۹ - ۱۸:۵۱:۳۵
کد خبر: ۹۵۷۲۱۷
رژیم سعودی عامل اصلی بی ثباتی در جهان عرب است
سفیر ایران در انگلیس در واکنش به ادعای همتای سعودی خود که در گفت‌وگو با یک نشریه انگلیسی ایران را به دخالت در منطقه خاورمیانه متهم کرد، نوشت که رژیم سعودی عامل اصلی بی ثباتی در جهان عرب است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «حمید بعیدی نژاد» روز چهارشنبه در توییتی نوشت: «رژیم سعودی عامل اصلی بی ثباتی در جهان عرب است: ویرانگرترین جنگ را علیه یمن به راه انداخته، قطر را در محاصر قرار داده و سیاست‌های بی ثبات ساز در سوریه، عراق و لبنان اتخاذ کرده است.»

بعیدی نژاد در ادامه تاکید کرده که «سعودی‌ها باید عادی و مسئولیت پذیر باشند.»

«خالد بن بندر بن سلطان بن عبدالعزیز بن ‌آل‌سعود» که پس از ماجرای قتل جمال خاشقچی روزنامه‌نگار مقتول عربستانی به عنوان سفیر ریاض در لندن انتخاب شد به تازگی در گفت وگو با دیلی تلگراف ادعا کرد که نباید اجازه داد که دخالت‌های ایران در منطقه بی پاسخ بماند.

او که بیشتر دوران کودکی خود را در سفارت این کشور در واشنگتن، زمانی که پدرش سفیر بود گذرانده، یکی از اهدافش را تغییر موضع دولت انگلیس علیه ایران تعریف کرد و افزود؛ ریاض به دنبال درگیری و افزایش تنش با ایران نیست اما از موضع سخت علیه تهران حمایت می‌کند.

خالد بن بندر مدعی شد که برجام تحرکات ایران در منطقه را شامل نمی‌شود و این موضوع به اندازه برنامه هسته‌ای ایران، چالش برانگیز است.

این سیاستمدار سعودی که همسرش برادرزاده یکی از شاهزاده‌های انگلیسی است، مدعی شد که عربستان سیاست مماشات را برنمی‌تابد، چون از نگاه ایران این رفتار نشان‌دهنده ضعف طرف مقابل است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز