سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه:

حضور ناوهای خارجی در تنگه هرمز عامل تنش‌آفرینی است

۱۳۹۸/۱۲/۱۶ - ۱۳:۱۴:۴۹
کد خبر: ۹۷۴۰۶۱
حضور ناوهای خارجی در تنگه هرمز عامل تنش‌آفرینی است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت:ما وضعیت این منطقه (خلیج فارس و تنگه هرمز) را ناآرام می دانیم. در همین حال حضور اضافی ناوهای خارجی در این پهنه آبی به کاهش تنش ها کمک نمی کند و برعکس عامل تنش آفرین اضافی بوجود می آورد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «ماریا زاخارووا»سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  روز جمعه در نشست هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: روسیه وضعیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ناآرام می داند و معتقد است که نظارت مشترک کشورهای اروپایی که با حضور ناوهای خارجی در این آبراه همراه است، به کاهش تنش ها در منطقه کمک نمی کند.

اواخر ماه ژانویه گذشته، فرانسه، آلمان، بلژیک، دانمارک، یونان، ایتالیا، هلند و پرتغال اعلام کردند که از ایجاد گروه اروپایی برای نظارت دریایی بر تنگه هرمز موسوم به EMASOH حمایت می کنند. 

 زاخارووا افزود: ما وضعیت این منطقه (خلیج فارس و تنگه هرمز) را ناآرام می دانیم. در همین حال حضور اضافی ناوهای خارجی در این پهنه آبی به کاهش تنش ها کمک نمی کند و برعکس عامل تنش آفرین اضافی بوجود می آورد. 

مقام روس ادامه داد: ما بر این باوریم که وضعیت پیش آمده بر اثر تشدید برخی مسائل بوجود آمده است. ما خواهان آن هستیم که همه کشورهای علاقه مند به کاهش تنش ها و تحکیم ثبات منطقه ای پیشنهاد روسیه را بررسی کنند که شامل برقراری گفت وگوها برای ایجاد سیستم امنیت جمعی در منطقه خلیج فارس می شود.   

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز