محمد نعیمی‌پور:

برخی با نادانی در حرم را شکستند/ عربستانی‌هایی که شناسنامه ایرانی دارند از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/ ترامپ میراث دار کوکلوس کلان‌هاست

۱۳۹۸/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۷:۵۰
کد خبر: ۹۷۹۳۵۷
برخی با نادانی در حرم را شکستند/ عربستانی‌هایی که شناسنامه ایرانی دارند از آب گل آلود ماهی می‌گیرند/ ترامپ میراث دار کوکلوس کلان‌هاست
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا به نوعی جنایت علیه بشریت است گفت: لذا از رفتارهای ترامپ که ناشی از یک نوع میهن پرستی افراطی آمریکایی است و در واقع میراث دار کوکلوس کلان ها هستند، بعید نیست که چنین تحریم های ضد بشری را علیه ایران اعمال کند.

«محمد نعیمی‌پور»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت، درباره فشارهای داخلی برخی تندروها علیه دولت در شرایط بحران کرونا از یک سو و فشارهای خارجی از جمله تحریم‌های آمریکا علیه ایران و سکوت مدعیان حقوق بشر در این باره به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اپیدمی کرونا نه تنها یک بحران داخلی و کشوری بلکه یک بحران جهانی است. در مواقع مهمترین اقدام، فرماندهی متمرکز برای عبور از بحران است. این مسئله برای همه بحران‌ها صادق است لذا هر کسی که این فرماندهی را  دچار خدشه کند در واقع به نوعی کمک کرده تا بحران توسعه پیدا کند. البته اینکه بعضی از کژاندیشان و محدوداندیشان، ویروس کرونا دست مایه را تصمیم‌های سیاسی کنند بعید نیست، کما اینکه با نهایت نادانی، در حرم‌های مطهر حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) تجمع می‌کنند و درهای حرم مطهر را شکسته و این کار جاهلانه را انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب عنوان کرد: لذا کسانی که این‌گونه فکر می‌کنند می‌توانند در مورد دولت و حکومت نیز چنین رفتارهایی را برای خود توجیه کنند در حالی که به‌طور مسلم، این رفتارها خلاف عقل و شرع است اما غیر از اینها، مسئله‌ای که باید مورد توجه قرار داد، این است که همین رسانه های برون مرزی هم برایشان اهمیت دارد که حکومت را غیر عقلانی و غیرموجه، نشان دهند و هر چیز بی ربطی را به دولت و حکومت نسبت می دهند.

او افزود: متاسفانه برخی گروه‌ها و افراد این مسائل را مورد توجه قرار نمی‌دهند که علاوه بر داخلی‌ها، خارجی‌ها هم می‌توانند اقدامات ناجوانمردانه‌ای علیه کشورمان انجام دهند. انگلیسی‌هایی که فارسی صحبت می کنند عربستانی هایی که شناسنامه ایرانی دارند و فارسی صحبت می کنند در این دوره فکر می کنند آب گل آلود است و باید ماهی بگیرند. بنابراین افرادی که در داخل برای مردم و کشورشان اهمیت قائل هستند در برابر این توطئه های رسانه های فارسی زبان، باید بسیار هوشیار باشند.

او ادامه داد: در مورد تحریم ها علیه ایران، اقدام آمریکا، اقدامی جنایتکارانه علیه بشریت است و به صورت عامدانه نیز این کار را انجام می دهد. اینجاست که مشخص می شود که برای آمریکایی ها مفهومی ندارد که آیا جهان دچار بحران است یا نیست. آنها به دنبال تغییر رژیم هستند و برای آنها اهمیتی ندارد که مردم زیر فشار تحریم ها له شوند و یا در اثر ویروس کشته شوند. اروپا هم یک روزی متوجه می شود اما چون منافع اروپا با منافع آمریکا گره خورده است، سکوت می کنند. 

نعیمی پور ادامه داد: یک باوری بنده دارم مبنی بر اینکه غرب، بشر را بشر غربی می‌داند و شرقی‌ها را عموما بشر نمی‌داند چه برسد به اینکه بخواهد برای آنها حقوقی متصور شود. برای مثال اسرائیلی‌ها بشر هستند اما در اطراف اسرائیل، فلسطینی‌ها در مفهوم غربی که اطراف اسرائیل هستند جزو بشر نیستند. اگر یک نفر اسرائیلی بمیرد احساسات بشری برانگیخته می شود اما اگر هزاران فلسطینی کشته شوند، آنها را بشر تلقی نمی‌کنند. 

او ادامه داد: این مفهوم غربی از بشر همان تروریست است که از نظر آنها بشر نیست. لذا تعجب نمی‌کنم اروپایی‌ها در ارتباط با ایران یا کشورهای دیگر این‌گونه برخورد می‌کنند. آنها فقط می خواهند از منابع ما استفاده کنند. تاریخ 200 تا 300 ساله استعمار به شکل های مختلف وجود داشته است که هنوز هم ادامه دارد. از این رو ما نباید بسیار خوشبین باشیم که فکر کنیم اگر تمدن آنها را قبول کنیم، همه چیز خوب پیش می رود، خیر این گونه نیست. نهایتا ما شرقی و ایرانی هستیم و از نظر غربی ها ما انسان درجه دو هستیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا به نوعی جنایت علیه بشریت است، گفت: لذا رفتارهای ترامپ که ناشی از یک نوع میهن پرستی افراطی آمریکایی است و در واقع میراث دار کوکلوس کلان‌ها هستند بعید نیست که چنین تحریم‌های ضد بشری را علیه ایران اعمال کند. اروپایی‌ها هم بعد از جنگ جهانی دوم، مدت ها است که وام دار آمریکایی ها شدند و عنان اختیار خود را به دست آمریکایی ها سپرده اند بنابراین برایشان طبیعی است. ما باید برای خود به عنوان یک انسان احترام قائل شویم و به صورت استوار بر انسان بودن خود تاکید کنیم چراکه سوابق تاریخی بسیاری وجود دارد که قبل از اینکه اینها وجود داشته باشند، ما بودیم. آمریکا و کشورهای اروپایی ظلم را در کادویی زیبا می‌پیچند و ظلم را تحت عنوان حقوق بشر به کشورهای شرقی از جمله ایران، تحمیل می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز