نوروزنامه ۹۹/ نماینده مردم فسا در مجلس:

مجلس آینده باید برای شعارهایی که داده وقت و انرژی بگذارد/ مجلس یازدهم با چالش مدیریت روبرو است

۱۳۹۹/۰۱/۱۳ - ۲۳:۱۰:۵۴
کد خبر: ۹۸۲۸۸۹
مجلس آینده باید برای شعارهایی که داده وقت و انرژی بگذارد/ مجلس یازدهم با چالش مدیریت روبرو است
نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به مجلس یازدهم گفت: شاهد برخی اختلاف‌ نظرها در رابطه با مدیریت مجلس خواهیم بود.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»، نماینده مردم فسا در مجلس، در تحلیل خود از مجلس آینده به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اصولگرایان در همین لیستی که برای انتخابات ارایه شد به صورت پنهان و آشکار اختلافات اساسی و مبنایی با هم دارند. دیدم که یکی از نمایندگان به نحوه یارگیری برای مجلس آینده برای ریاست مجلس و ریاست کمیسیون‌ها اعتراض کرده بود. معتقدم در مجلس یازدهم به صورت رسمی ممکن است دو فراکسیون داشته باشیم ولی به طور غیر رسمی، حداقل دو فراکسیون دیگر شکل خواهد گرفت. همچنین شاهد برخی اختلاف‌ نظرها در رابطه با مدیریت مجلس خواهیم بود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: مجلس آینده باید برای شعارهایی که داده وقت و انرژی بگذارد. بحث معیشت مردم و شفاف سازی مالی در رابطه با اشخاص و شفافیت مالی کاندیداها و بحث قانون انتخابات که به نظر من خیلی ضرورت دارد و بحث بانکداری اسلامی و قول‌هایی که رابطه با اشتغال دادند، باید عملیاتی کنند. مهم‌ترین مشکلی که مجلس آینده دارد، مسائل مالی کشور است که در اثر تحریم‌ها به وجود آمده و کاهش منابع درآمدی دولت که همزمان بتوانند، بحث‌های عمرانی را هم جلو ببرند. امیدواریم مجلس یازدهم همان‌طور که خودشان وعده دادند، در زمینه اشتغال، بهبود معیشت مردم، تعامل با جامعه بین‌الملل، شفافیت مالی و آرای نمایندگان و هم در رابطه با اشتغال‌زایی و مسائل عمرانی و مدیریت تحریم، موفق عمل کنند.

او در ادامه گفت: از دولت روحانی کمتر از دو سال باقی مانده است اما باتوجه به صحبت‌هایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی برخی از کاندیداها که رأی آوردند اعلام می‌کردند، می‌خواهند استیضاح رئیس جمهور را در پیش بگیرند که این را در شرایط کنونی مناسب نمی‌بینم. همان‌طور که مقام معظم رهبری هم فرمودند دولت و مجلس، هم افزایی کنند هر چند این هم افزایی به این معنا که مجلس در اختیار دولت باشد، نیست. بلکه مجلس می‌تواند همزمان که نظارت می‌کند حمایت هم داشته باشد.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در پایان تاکید کرد: سمت و سوی مجلس و دولت کاملا متفاوت است اما باید این را نشان دهیم که می‌توانیم به‌رغم اینکه هر دو قوه منتخب مستقیم مردم هستند، کاری کنند که مردم از همکاری عاقلانه این دو قوه منفعت ببرند و امنیت ملی و منافع ملی در سایه این همکاری‌های عاقلانه شکل بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز