رئیس کل بانک مرکزی:

جبران همه خسارات اقتصادی کرونا مقدور نیست

۱۳۹۹/۰۱/۱۶ - ۱۴:۴۶:۱۷
کد خبر: ۹۸۴۲۱۰
جبران همه خسارات اقتصادی کرونا مقدور نیست
رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر همکاری و همراهی حداکثری بانک مرکزی با فعالان صنعت گردشگری گفت: با توجه به مشکلات جدی بودجه‌ای دولت به خاطر فشار تحریم‌ها، اینکه فکر کنیم همه آسیب‌های وارده ناشی از کرونا قابل جبران باشد، مقدور نیست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: امروز ۱۶ فروردین ۹۸ در معیت معاون اول محترم رئیس جمهور، درجلسه فعالان گردشگری، میراث فرهنگی وصنایع دستی شرکت کردم . مسئولین بخش‌های مختلف ونیز رؤسای اتحادیه‌های صنفی مسائل و مشکلات ناشی از شیوع کرونا در اوج فعالیت‌هایشان را تشریح کردند.

همتی افزود: انصافا هتل‌ها، مراکز گردشگری، صنایع دستی و دفاتر مسافرتی، اوج فعالیت و بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری و تدارکاتشان ایام عید است که کلا متوقف شدند. در مورد تعویق اقساط تسهیلاتشان و نیز دوره تنفس تسهیلات جدیدی که برای جلوگیری از آسیب بیشتر و حفظ اشتغالشان قرار است بگیرند، پیشنهاداتی داشتند که قابل توجه بود.

رئیس کل بانک مرکزی خاطر نشان کرد: این نکته را تأکید کردم مهم‌ترین لطمه و آسیب این ویروس گرفتن جان بسیاری از هموطنان است که آثار اقتصادی، درمقایسه با آن ضایعات تأسف بار، اهمیت بسیار کمتری دارد. 

او ادامه داد: البته آثار مالی و اقتصادی آن‌ هم مهم است ولی با توجه به مشکلات جدی بودجه‌ای دولت به خاطر فشار تحریم‌ها، اینکه فکر کنیم همه آسیب‌های وارده قابل جبران باشد، مقدور نیست .

همتی تاکید کرد: اما این اطمینان را دادم که نظام بانکی حداکثر همراهی و کمک را به فعالان گردشگری خواهد کرد چرا که رونق گیری فعالیت این بخش از خدمات، منوط به برگشت شرایط کاملا عادی از نظر ریشه کنی ویروس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز