رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس:

مجلس در زمینه بازگشت مجدد فرکانس‌ها از صدا و سیما به وزارت ارتباطات، نمی‌تواند کاری کند/ وزارت ارتباطات می‌تواند، فراکانس‌ها را پس بگیرد

۱۳۹۹/۰۱/۱۹ - ۰۹:۰۶:۴۱
کد خبر: ۹۸۵۱۳۹
مجلس در زمینه بازگشت مجدد فرکانس‌ها از صدا و سیما به وزارت ارتباطات، نمی‌تواند کاری کند/ وزارت ارتباطات می‌تواند، فراکانس‌ها را پس بگیرد
رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس گفت: باید توافقی میان وزارت ارتباطات و صداو سیما صورت بگیرد چراکه نمی‌خواهیم از طریق جنگ و جدال وارد شویم.

«رمضانعلی سبحانی‌فر»، رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس، در واکنش به صحبت‌های وزیر ارتباطات در مورد فرکانس‌هایی که در اختیار صداو سیما هستند، به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: مجلس در زمینه بازگشت مجدد فرکانس‌ها از صدا و سیما به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، نمی‌تواند کاری کند چراکه در این رابطه قانون وجود دارد و براساس همین قانون فرکانس‌ها در اختیار این وزارتخانه است. این دو باند فرکانسی 700 و 800 که قبلا به صدا و سیما واگذار شده، بلا استفاده است و استفاده بهینه از آن نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر به این فرکانس‌ها نیاز داریم، وزارت ارتباطات می‌تواند طی توافقی با صدا و سیما این فرکانس‌ها را مجددا در اختیار بگیرد که از این فرکانس‌ها، استفاده بهینه شود.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه شخص وزیر ارتباطات می‌تواند این فرکانس‌ها را از صدا و سیما پس بگیرد، خاطرنشان کرد: باید توافقی صورت بگیرد چراکه نمی‌خواهیم از طریق جنگ و جدال وارد شویم.

رئیس کار گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات مجلس ضمن اشاره به اقدامات مجلس دهم در این زمینه ادامه داد: در بودجه سال 98 پیشنهاد کردیم که منافع حاصل از این فرکانس‌ها به صورت 50-50 میان این وزارتخانه و صدا و سیما تقسیم شود که از این طریق، هر دو طرف بتوانند استفاده کنند که متاسفانه این پیشنهاد رأی نیاورد و از بودجه، حذف شد.

نظر شما