سخنگوی دولت:

پرواز هواپیمای ایرانی به جده سیاسی نیست/ روند ابتلا به کرونا در کشور کاهشی است/ در کاشان فوتی نداشتیم/ امسال به نرخ آرد آزادپزان اضافه نمی‌شود/ یک ریال هم گم نشده است

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۳:۳۳:۲۱
کد خبر: ۹۸۸۸۷۰
پرواز هواپیمای ایرانی به جده سیاسی نیست/ روند ابتلا به کرونا در کشور کاهشی است/ در کاشان فوتی نداشتیم/ امسال به نرخ آرد آزادپزان اضافه نمی‌شود/ یک ریال هم گم نشده است
سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیات دولت درباره پرواز هواپیمای ایرانی به جده توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در حاشیه جلسه هیات دولت درباره پرواز هواپیمای ایرانی به جده گفت: من امروز صبح با دکتر ظریف صحبت کردم، ایشان هیچ اطلاعی نداشتند. من از آقای مهندس اسلامی درباره این پرواز، سوال کردم، او گفت، این پرواز کار اداری داشته است. شرکت هواپیمایی دولتی ما کارمندانشان آنجا بوده و برای بازگرداندن کارمندان به جده سفر کرده اند. با توجه به اینکه الان پروازی صورت نمی‌گیرد، این پرواز کاملا کار اداری بوده و این پرواز عقبه سیاسی نداشته است.

ربیعی درباره جزییات جلسه امروز هیات دولت گفت: مطابق معمول، ابتدای دولت بحث کرونا را یک دور مرور می‌کنیم. مجموعه آمارها را، وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه می‌دهند و اگر اشکالاتی هست، مورد بحث قرار می‌گیرد. آمارها نشان می‌دهد که روند ابتلا به کرونا در کشور کاهشی است. در کل کشور خوشبختانه هر چند، شیب کند است اما روند کاهشی است. این خبر خوبی است و امیدواریم بتوانیم همین وضع را حفظ کنیم. در کل کشور اگر همین منحنی و روال جلو برود شاید بتوانیم خبرهای خوبی، در آینده داشته باشیم. به عنوان مثال در تهران و شهرستان‌های تابع تهران 40 درصد نسبت به اوایل فروردین متوفیات کاهش داشته است. آقای دژپسند که معین استان اصفهان هستند گزارشی در جلسه دادند. در کاشان پریشب فوتی نداشتیم، یعنی ما شهرهای بدون فوتی داریم. 

او در ادامه گفت: اتفاقی افتاده بود که نرخ آرد برای نانوایان آزادپز مانند نانوایان صنعتی‌ محاسبه شده بود که امروز تصمیم گرفتیم این نرخ برگردد و همان ۹۰۰ تومان برای آزادپزان محاسبه شود. نرخ آرد برای نانوایان یارانه‌ای هم همان ۶۶۵ تومان است و نرخ آرد صنعتی ها نیز ۲۷۰۰ تومان خواهد بود. بنابراین امسال به نرخ آرد آزادپزان اضافه نمی‌شود و قیمت نان در میان آزادپزان افزایش نخواهد داشت.

او افزود: در جلسه بر روی تولیدات مورد نیاز تاکید شد، تولید کیت ها خوب جلو می‌رود به خصوص کیت‌های جدیدی که شرکت‌های دانش بنیان بر روی آن کار کردند. 

سخنگوی دولت درباره گزارش دیوان محاسبات بیان کرد: یکی از نظارت‌پذیرترین دولت‌های بعد از انقلاب، دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، تفریغ بودجه باید شامل گزارش همه دستگاه‌ها باشد، بخش‌هایی که ارز دریافت کرده‌اند، اما وارداتی نداشته‌اند تحت کنترل هستند، حتی یک دلار گم نشده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز