استاندار کربلا:

تا پایان کرونا از پذیرش زائر معذوریم / شرایط در کربلا بحرانی است

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۴:۳۰:۰۱
کد خبر: ۹۸۹۲۶۲
تا پایان کرونا از پذیرش زائر معذوریم / شرایط در کربلا بحرانی است
استاندار کربلا گفت: استان کربلا از هیچ زائری چه در داخل عراق و چه خارج از آن در برهه کنونی استقبال نمی کند، زیرا شرایط هنوز از حیث ویروس کرونا بحرانی است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،«نصیف الخطابی» استاندار کربلا در دیدار با اعضایی از کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کربلا گفت که استان کربلا در زمان حاضر از پذیرش زائران ایرانی و غیر ایرانی – از داخل و خارج عراق -  تا مهار کامل ویروس کرونا معذور است.
وی ادامه داد که استان کربلا از هیچ زائری چه در داخل عراق و چه خارج از آن در برهه کنونی استقبال نمی کند، زیرا شرایط هنوز از حیث ویروس کرونا بحرانی است.
استاندار کربلا افزود: تنها در صورت دریافت نامه های رسمی از مراجع بهداشتی بین المللی یا کشور عراق در خصوص پایان خطر ویروس کرونا، از زائران اباعبدالله الحسین (ع) و ابوالفضل عباس (ع)  استقبال خواهد شد .
بر اساس بیانیه ای که سایت رسمی استانداری کربلا منتشر کرده است، در این دیدار طرف ایرانی نیز از تدابیری که ستاد بحران کربلا برای مهار کرونا و حفاظت از سلامت اهالی کربلا در پیش گرفته قدردانی و از اقدام های مسوولان استان کربلا در این خصوص استقبال کرد.
در این دیدار دو طرف همچنین افق های همکاری پزشکی و واردات تجهیزات بهداشتی از جمله تجهیزات تشخیص زودهنگام ابتلا به ویروس کرونا را مورد بحث و بررسی قرار دادند و استاندار کربلا قول داد که این پیشنهادها را به طرف های متخصص در اداره بهداشت کربلا و وزارت بهداشت عراق انتقال دهد.
سایت رسمی استانداری کربلا اعلام کرده است که رییس سازمان حج و زیارت ایران اوائل هفته جاری از برنامه این سازمان برای از سرگیری سفرهای زیارتی به عراق و سوریه با رعایت شرایط بهداشتی خبر داده بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز