عبدالمهدی:

موفقیت عراق در مقابله با کرونا نتیجه اقدام های زودهنگام است

۱۳۹۹/۰۱/۳۱ - ۲۰:۴۹:۳۴
کد خبر: ۹۹۰۶۱۱
موفقیت عراق در مقابله با کرونا نتیجه اقدام های زودهنگام است
«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر مستعفی عراق امروز (یکشنبه) تاکید کرد که موفقیت کشورش در مقابله با ویروس کرونا نتیجه جدی گرفتن تهدید و اقدام زودهنگام پیشگیرانه است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از منابع عراقی، عبدالمهدی در نشست کمیته عالی بهداشت و ایمنی ملی گفت که پیشرفت ها علیه کرونا نباید ما را وسوسه کند و باعث شود تصمیم های شتابزده و نادرست بگیریم.

وی تاکید کرد که نباید به دلیل کاهش آمار مبتلایان در روزهای گذشته و پیشرفت های مهار کرونا اقدام های مقابله ای را رها کرد.

نخست وزیر مستعفی افزود که عراق از همان نخستین روز ثبت کرونا تصمیم های محکم و اقدام های جدی پیشگیرانه ای را به مرحله اجرا درآورد و منجر به این شد که از تلفات بالا و مرگ و میر ناشی از ویروس جلوگیری شود.

عبدالمهدی ادامه داد که بسیاری از کشورهای جهان در تصمیم گیری برای قرنطینه و ممنوعیت رفت و آمد دچار اشتباه شدند که این امر باعث افزایش شمار مبتلایان و آمار بالای مرگ و میر ناشی از کرونا شد.

وی بیان کرد که کمک بلاعوض دولت به خانوارهای مستمند و کسانی که تحت تاثیر مقررات ممنوعیت رفت و آمد متحمل زیان و آسیب شدند به زودی آغاز می شود.

در همین حال، کمیته عالی مبارزه با ویروس کرونا امروز اعلام کرد که بخشی از محدودیت های ناشی از رفت و آمد شهروندان همزمان با آغاز ماه رمضان کاهش خواهد یافت.

بر این اساس در ماه رمضان رفت و آمد از ساعت شش صبح تا هفت عصر آزاد خواهد بود.

با وجود این، فعالیت مدارس و دانشگاه ها، مراکز پرازدحام، رستوران ها، مساجد و زیارتگاه ها، سینماها و اجتماع بیش از 10 نفر ممنوع است.

بر اساس تازه‌ترین اعلام وزارت بهداشت و درمان عراق، تاکنون ۱۵۱۳ مورد ابتلا، ۸۲ فوتی و ۹۵۳ شفا یافته از ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز