از تجمع و دورهمی ها با توجه به سرایت پذیری بالای اومیکرونشدیدا پرهیز کنید

۱۴۰۰/۱۰/۱۱ - ۱۲:۳۴:۴۶
کد خبر: ۱۲۸۰۸۷۸
از تجمع و دورهمی ها با توجه به سرایت پذیری بالای اومیکرونشدیدا پرهیز کنید
نشست امروز ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با تاکید مجدد سرپرست دانشگاه بر رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در جامعه به ویژه پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها، همراه بود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر «سید وحید حسینی» در چهارصد و شصت و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا گفت: سویه جدید امیکرون با سرعت بالایی در سطح دنیا در حال گسترش است و هرگونه سهل انگاری در این زمینه، با خطر جدی گسترش این بیماری همراه است.
او افزود: یافته های علمی حاصل از بررسی سویه جدید کروناویروس موسوم به «اُمیکرون» نیز ضرورت توجه به راهکارهای پیشگیرانه شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها را مورد تاکید قرار می دهد که در کنترل این ویروس و قطع زنجیره انتقال آن تاثیر بسیاری دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بارش برف و باران در چند روز گذشته و حضور بسیاری از مردم در نقاط برف خیز استان، این موضوع را عاملی برای تجمع افراد در این مناطق و افزایش احتمال شیوع و ابتلا به بیماری عنوان و اضافه کرد: متاسفانه در روزهای تعطیل آخر هفته گذشته به دلیل سفر مردم استان به شهرستان هایی مانند سپیدان، شاهد ایجاد ترافیک سنگین در جاده های استان بودیم که علاوه بر مسدود شدن این جاده، امدادرسانی به بیماران و مصدومان از سوی اورژانس ۱۱۵ را نیز با اختلال جدی مواجه کرد.  
دکتر سید وحید حسینی در ادامه به بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان پرداخت و با اشاره به اینکه شرایط جوی روزهای اخیر و بارندگی در سطح استان، میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا را کاهش داده است، از مردم استان خواست تا با حفظ همدلی و همراهی با مجموعه سلامت استان در راستای مقابله با کرونا، و با دقت نظر نسبت به اهمیت حفظ سلامت خود در شرایط کنونی، نسبت به دریافت دز سوم واکسن در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنند.
او راهکار نجات بخش در برابر سویه جدید را پیروی از دو توصیه مهم، شامل تزریق واکسن، در کنار توجه جدی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی عنوان کرد که تضمین کننده افزایش ایمنی جامعه در برابر کروناویروس است.
سرپرست دانشگاه در ادامه با بررسی نحوه ارایه خدمت در مراکز ۱۶ ساعته فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت مشاهده علایم کرونا، به پزشک خانواده و یا مراکز ۱۶ ساعته استان مراجعه کنند تا از شدت یافتن بیماری و چرخش بیشتر ویروس کرونا در جامعه، پیشگیری شود.
انتهای پیام
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز