انتشار فراخوان طراحی دیوارنگاری برای قدردانی از جامعه پزشکی

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۲۶۴۳
انتشار فراخوان طراحی دیوارنگاری برای قدردانی از جامعه پزشکی
سازمان زیباسازی شهر تهران با انتشار فراخوانی با موضوع «قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری ویروس کرونای جدید» از هنرمندان برای ارسال طرح دیوارنگاری دعوت کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا ، پیرو انتشار فراخوان دیوارنگاری «قدردانی از تلاش جامعه سلامت در مقابله با بیماری ویروس کرونای جدید» و با توجه به اهمیت موضوع و به منظور ایجاد امکان حضور و مشارکت اکثریت هنرمندان و دستیابی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و مناسب، همچنین تصمیم به اجرای دیوارنگاری‌های متعدد با این موضوع، سازمان زیباسازی فراخوان دیوارنگاری یادشده را با شرایط جدید منتشر کرد.

هنرمندان تجسمی می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را با موضوع یادشده به این سازمان ارسال کنند.

دستیابی به طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، تجلیل و قدردانی از زحمات و از خودگذشتگی کادر درمانی کشور در مقابل بیماری ویروس کرونای جدید، همبستگی و تقویت روحیه بین مردم و کادر درمان و یادآوری تلاش‌ها و فداکاری‌های این عزیزان اهداف مهم این دیوارنگاری است.

همچنین دیوار مجتمع تجاری-اداری آسمان ونک به نشانی میدان ونک، ضلع شمال غربی یکی از محل‌های جانمایی این دیوارنگاری است. از طرفی علاوه بر دیوار معرفی شده، هنرمندان می‌توانند طرح پیشنهادی خود را در کادرهای معرفی شده در متن فراخوان، ارسال کنند. سازمان زیباسازی پس از داوری، دیوار مورد نظر را به هنرمندان منتخب معرفی کرده و هنرمندان می‌توانند ضمن بازدید از دیوارها، نسبت به جانمایی و مناسب سازی طرح‌هایشان اقدام کنند.

رعایت ارتباط موضوعی و مضمونی ایده و طرح با تأکید بر تجلیل از کادر درمانی کشور و قدردانی از تلاش‌های آنان، خلاقیت و نوآوری، ارائه طرح‌ها و ایده‌های توصیفی، ارجاعات واقعی و دارای بیان مؤثر، مخاطب‌پذیری بالا و قابلیت اجرا در فضاهای شهری، توجه به ارتباط عناصر کالبدی و الگوهای معماری از ویژگی‌هایی است که طرح‌های ارسالی باید داشته باشند.

با توجه به آنچه در متن این فراخوان منتشر شده است، طرح‌ها نباید پیش از این در رویدادهای دیوارنگاری تصویب یا اجرا شده باشند و هنرمندان باید هر طرح و جانمایی‌های آن را در فرم‌های چیدمان جداگانه و با ترتیب تعیین شده چیدمان کنند. در صورتی که در هریک از مراحل ارائه طرح، مراحل مختلف کارشناسی و داوری و حین یا پس از اجرای طرح‌ها، عدم اصالت طرحی محرز شود طبق نظر شورای هنری و مدیران مربوطه اقدامات قانونی صورت خواهد گرفت.

علاقه مندان برای شرکت در این فراخوان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی www.zibasazi.ir مراجعه کنند.

 

نظر شما