در قاب هیسپان تی وی؛

نگاهی به مستند « زنده ماندن »

۱۳۹۹/۰۴/۱۳ - ۰۴:۵۶:۰۰
کد خبر: ۱۰۲۳۲۹۲
نگاهی به  مستند « زنده ماندن »
مستند «زنده ماندن » (Seguir Vivo) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی با موضوع مردم و جوانان مصر، بعد از بیرون راندن حسنی مبارک و روی کارآمدن دولت مرسی آماده پخش است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این مستند داستان تلاش مردم و جوانان انقلابی آن روزهای مصر برای بیرون راندن حسنی مبارک و روی کار آمدن دولت مرسی را نشان می دهد که بعد از گذشت این دوران   انقلاب خود را از دست رفته می دانند. هرچند هنوز  امیدوارند تا روزی شرایط  درست شود. برخی از آنها حامی  اخوان المسلمین هستند و خواهان روی کار آمدن این حزب و برخی خلاف این اعتقاد را دارند. جوانانی که روزی در میدان تحریر مصر  از هیچ تلاشی برای گرفتن حق خود و ساختن جامعه و کشور خود کوتاهی نکردند و شهید دادند اکنون رویاها و کشور خود را از دست رفته می دانند.

 فیلم ،هیجانات و افکار برخی از این جوانان را در آن زمان و  حال حاضر را مقایسه می کند. آنها توانایی و شور و هیجان آن دوره خود را باور  ندارند و اکنون بعد از این اتفاقات و خفقان تمام انگیزه خود را برای بهبودی کشورشان از دست داده اند و چشم امیدشان به نسل بعد است تا شاید کسی اقدامی کند.ت آنها مام تلاش  خود را از دست رفته می دانند و آرزو دارند تا کشورشان باز به حیات واقعی برگردد.

این مستند، زندگی آدم ها را در آن دوران و  در حال حاضر و همچنین آمال و افکار و انگیزه هایشان را  نشان می دهد.

مستند « زنده ماندن» محصول 2017 به کارگردانی Pauline Beugnies وتهیه کنندگی Laurence Buelens  برای مخاطبان اسپانیایی زبان،  زبانگردانی شده است و  روز جمعه ساعت 8:30 ،15 و 21:30 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن شنبه ساعت 2:30 بامدادبه روی آنتن می رود.

 

 

 

نظر شما