مقایسه استقبال فیلم های افتتاحیه مطرح جهان با ایران؛

کرونا باعث رکود سینماست؟

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۲:۳۱:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۳۷۹۹
کرونا باعث رکود سینماست؟
متولی مشخصی برای تامین محتوای سینماها وجود ندارد و ایده خاصی نیز برای بازگشایی مجدد سینماها پس از تعطیلات ۱۲ روزه محرم از سوی مسئولین دنبال نشده است.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، مطابق گزارش IMDb شانزده فیلم از از کارگردانان مطرحی در همین سپتامبر آماده نمایش در ایالات متحده آمریکا می شوند. این اتفاق درحالی صورت می گیرد که اولین فیلم از این جدول یعنی «تِنت»، ساخته جدید کریستوفر نولان در هفته نخست اکران خود در کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه و کره‌جنوبی توانست با افتتاحیه ۵۳ میلیون دلاری خود رونق را به گیشه آسیب دیده سینماها از کرونا بازگرداند.

این فیلم در روز نخست نمایش خود در آمریکا نیز بیش از ۷ میلیون دلار فروش به ثبت رساند. با کنترل نسبی پاندومی کرونا و بازگشایی مجدد سینماها، جهان در تکاپوی احیای دوباره سینماهاست و برای این مهم تلاش ویژه ای دارد و در یک قدم ۱۶ فیلم را برای ماه پیشرو در صف اکران چیده است.

شاید اتفاق مهم افتتاحیه این حرکت با فیلمی از نولان بود اما مهمترین ویژگی این لیست، حضور فیلم های مستعدی از ژانرهای مختلف شامل کمدی، خانوادگی، ابرقهرمانی و... است که با فاصله کوتاهی به اکران سینماها اضافه می شوند و شادابی و پویایی در پیکر سینما حفظ می کنند.

مقایسه این اتفاق با تصمیمات سینمایی ایران در این روزها جالب توجه است. وضعیت این روزهای سینمای ایران و فروش تنها ۱۰میلیاردی سینماها از ابتدای کرونا تاکنون نشان از وضعیت بحرانی سینمای ایران دارد. سینماها در ایران همچنان فیلمی که از اسفند ماه گذشته اکران شده و در اکران آنلاین نیز حضور دارد را نمایش می دهند.

متولی مشخصی برای تامین محتوای سینماها وجود ندارد و ایده خاصی نیز برای بازگشایی مجدد سینماها پس از تعطیلات ۱۲ روزه محرم از سوی مسئولین دنبال نشده است. سینماها بدون هیچ اتفاق ویژه ای مجددا بازگشایی شده اند و کمتر تهیه کننده ای حاضر به نمایش آثار خود در این وضعیت است. تمام هنر مسئولین جبران حداقلی خسارات فیلم های سال گذشته و معوقات سینماهاست و تکاپویی برای احیای دوباره سینماها با نمایش آثار جذاب دیده نمی شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز