علیرضا سبط احمدی:

پول‌های کثیف قشر زحمتکش سینما را بی‌انگیزه کرده است

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۵۳۵۷
پول‌های کثیف قشر زحمتکش سینما را بی‌انگیزه کرده است
علیرضا سبط احمدی با اشاره به آسیب‌هایی که پول‌های بلاتکلیف و اصطلاحاً کثیف به سینما وارد کرده است، تأکید کرد پول‌های کثیف قشر زحمتکش سینما را بی‌انگیزه کرده است.

علیرضا سبط‌ احمدی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: دستمزد بازیگران و برخی عوامل مثل کارگردان‌ها افزایش نرخ وحشتناکی داشته که این افزایش نرخ شامل دیگر عوامل نشده و بعضاً بسیار کمتر از میزانی که بتواند برای امرار معاش آن‌ها کافی باشد دستمزد می‌گیرند.

سبط‌ احمدی تصریح کرد: وقتی یک پول بی حساب که بدون زحمت به دست آمده خرج کردنش آسان است و هیچ مبالاتی در آن وجود ندارد. اگر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار فیلمی با پول زحمت کشیده خود بسازد برای هر هزار تومانش برنامه‌ریزی می‌کنم که مبادا ذره‌ای متضرر شوم و وقتی این دغدغه برای یک تهیه‌کننده وجود ندارد باید به سرمایه موجود در پروژه شک کرد.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهار داشت: پول‌های سرگردان که اصطلاحاً به آن پول کثیف نیز گفته می‌شود وقتی وارد چرخه اقتصادی سینما شد انگیزه کار را از خیلی افراد گرفت و همچنان باعث سرخوردگی هنرمندان واقعی می‌شود. باید منبع این پول‌ها رصد و جلوی ظهور دوباره آن‌ها گرفته شود. فیلمسازی کار پر زحمتی است و وقتی پول بدون زحمت و بی حساب و کتاب وارد این شغل می‌شود افرادی که با زحمت در آن راه پیدا کرده‌اند سرخورده و بی میل می‌شوند.

او افزود: سینما حرفه‌ای است که برای موفقیت در آن باید زحمات بسیاری کشید. افراد بسیاری در این شغل به شهرت می‌رسند و این خاصیت حرفه سینما است؛ بسیاری افراد که امروز به شهرت رسیده‌اند زحمات بسیاری کشیده‌اند اما بسیاری با پول‌های کثیف این شهرت را که در راستای اهداف دیگری برایشان عمل می‌کند به دست آورده‌اند و نامشان امروز بر سر زبان‌ها است و در واقع جایگاهی که به دست آورده‌اند را مستحق نیستند. افرادی که با شرافت در این حرفه فعالیت می‌کنند با دیدن این اتفاقات بی‌انگیزه می‌شوند و در جایگاهی به مراتب پایین‌تر از آنچه که مستحق هستند، قرار دارند.

سبط احمدی در پایان تصریح کرد: امروز به واسطه وجود پول‌های کثیف اختلاف طبقاتی عجیبی در سینما به وجود آمده که در این قشر رخوت ایجاد کرده است. در کمتر حرفه‌ای می‌توان با پول ورود کرد و به شهرت رسید، متأسفانه سینما این ویژگی را دارد و به همین دلیل افراد بسیاری با سوء نیت وارد آن می‌شوند. باید از این خطر آگاه بود و آن را جدی گرفت که متأسفانه تا امروز در کشور ما اینگونه نبوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز