آیا سریال‌های تلویزیون با ورود سریال نمایش خانگی کمرنگ شدند؟ (بخش دوم)

نباید نگران کاهش مخاطب در تلویزیون باشیم/حتی ماهواره دار ها هم سریال ایرانی تماشا می کنند!

۱۳۹۹/۰۶/۲۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۶۲۸۰
نباید نگران کاهش مخاطب در تلویزیون باشیم/حتی  ماهواره دار ها هم سریال ایرانی تماشا می کنند!
با گرم شدن بازار سریال‌های نمایش خانگی و جذابیت‌های مرسوم این رسانه به دلیل محدودیت‌های پائین در قصه گویی و گریم و پوشش بازیگران، بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که رسانه ملی از این پس کار سختی در جذب مخاطب دارد. خبرگزاری برنا در گفت‌وگو با خانواده رسانه ملی موضوع را بررسی می کند.

بهروز مفید، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، در خصوص اینکه آیا مردم با ورود سریال‌های نمایش خانگی  تمایلی به سریال‌های تلویزیون دارند یا خیر به گروه فرهنگ و هنر خبرنگار برنا گفت: تلویزیون هر لحظه با رقیبان جدیدی دست و پنجه نرم می کند درواقع ورود بعضی سریال ها به فضای مجازی باعث می شود سهم بزرگی از اوقات فراغت مردم تامین شود و نمایش خانگی هم سهم زیادی در این مسئله دارد.حتی کسانی که ماهواره دارند سعی می کنند برخی سریال های خانگی را تماشا کنند و این موضوع به طور طبیعی در حال رخ دادن است و البته فقط مختص به ایران نیست و کل دنیا را در برمی گیرد و درواقع  اینگونه نیست که من بگویم این مسئله نقطه ی ضعف یا نقطه قوت دارد به هرحال این یک شرایط جدیدی است که هرکدام از آن ها باید برای خود سهمی داشته باشند و مهم این است که ما در سهم آن ها بتوانیم جایگاهی داشته باشیم و به هیچ وجه نباید انتظار داشت که تلویزیون به عقب برگردد و جای سریال های دهه 60 را بگیرد و به همان نسبت بیننده داشته باشد.در قدیم تنها رسانه موجود در بحث سریال سازی  تلویزیون بود اما امروزه می توان حضور پررنگ سریال ها و آثار نمایش های خانگی را در سبد انتخاب مخاطب ایرانی حس کرد.

بهروز مفید ادامه داد: ما نباید اصلا نگران کاهش مخاطب در تلویزیون باشیم. به نظر من آن چیزی که مهم است وجود حق انتخاب‌های متعددی است که در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد. مخاطب ممکن است از یک سریال نمایش خانگی لذت ببرد و به سمت برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیون گرایش نداشته باشد و این اصلا هیچ اشکالی ندارد در اصل تنها دغدغه ما باید افزایش کیفیت‌مان باشد تا بتوانیم سهم مفید خودمان را به نحو احسن در فرهنگ‌سازی و پر کردن اوقات فراغت مردم کشورمان ایفا کرده و مسئولیت اجتماعی خود را در حوزه آثار نمایشی به نحو احسن انجام دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز