در اولین روز چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان؛

خالق «مدرسه موشها» از تجربیاتش در مورد سینمای کودک گفت

۱۳۹۹/۰۷/۲۹ - ۰۸:۳۸:۰۳
کد خبر: ۱۰۷۵۴۸۴
خالق «مدرسه موشها» از تجربیاتش در مورد سینمای کودک گفت
اولین روز از چهارمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان «مرضیه برومند» با اشاره به تجربیاتش در زمینه سینمای کودک از کمبود مطالعه در نسل جدید انتقاد کرد.

به گزارش گروه فرهنگ وهنر خبرگزاری برنا، «مرضیه برومند» یکی از اساتید نشست‌های انتقال تجربه این دوره المپیاد، موضوع «رابطه انسان با محیط زیست» و «حفظ ارزش‌های معنوی انسان» را برای گفت‌وگو با فیلمسازان نوجوان پذیرفته شده برای شرکت در این نشست در نظر گرفته بود.

خالق «زی زی گولو» حفظ ارزش‌های ملی و یادآوری آنچه که به یک ملت هویت می‌دهد (مانند زبان مادری، خاک و وطن) را یکی از دغدغه‌های مهمی دانست که می‌تواند چالش ذهنی یک فیلمساز نوجوان و جوان برای ساخت فیلم، ارائه ایده و فیلمنامه نویسی باشد.

او با اشاره به این که نوجوانان باید فرهنگ خودشان را بشناسند، از نمونه‌های فرهنگی و رفتاری کشورهای همسایه ایران برای نوجوانان مثال‌هایی را برشمرد.

برومند در این نشست همچنین نبود مطالعه نوجوانان امروز را یکی از مشکلاتی دانست که منجر به کاهش خلاقیت و نبود دغدغه‌مندی در آن‌ها  نسبت به موضوعات فرهنگی و زیست محیطی شده است.

«خونه مادربزرگه»، «مدرسه موشها» ، «کتابفروشی هدهد»، «زی زی گولو» و «همه بچه های من» از جمله کارهای این سینماگر در زمینه کار با کودک یا برای کودکان است.

راضیه بروند نویسنده بسیاری از آثاری است که مرضیه برومند کارگردانی کرده است.

این نشست‌ها طی روزهای آینده با حضور «ایرج طهماسب» و «رسول صدرعاملی» در مرکز نوآوری صبا (وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری) ادامه خواهد یافت.

 

نظر شما