نصرالله منصوری:

برخی افراد دچار شخصیت های پارادوکسی یا چند شخصیتی می شوند/ سلبریتی ها الگوی هستند!

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۵:۵۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۱۰۵۷۲
برخی افراد دچار شخصیت های پارادوکسی یا چند شخصیتی می شوند/ سلبریتی ها الگوی هستند!
دکتر نصرالله منصوری، روانشناس و مشاور خانواده معتقد است که رفتار های افراد بر اساس شخصیتشان تجلی می شود و کسانی که در زندگی آن ها نقش دارند می توانند تاثیر زیادی روی شخصیت داشته باشند و اگر تربیت درستی بر افراد حاکم باشد دچار دوگانگی نخواهند شد.

دکتر نصرالله منصوری، روانشناس و مشاور خانواده در خصوص این سوال که تفاوت رفتاری سلبریتی ها در فضای مجازی با فضای حرفه ای اشان نشانه چیست؟ به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: ما یک شخص و یک شخصیت داریم شخص یعنی همان وجود فیزیکی ما و شخصیت نیز آن چیز هایی است که در ما وجود دارد حال یا می تواند مثبت یا منفی باشد درواقع به تعبیری رفتارهای ما شخصیت امان را متجلی می کند و نشان می دهد بنابر جمله ی نلسون ماندلا؛ صورت زیبا بعد از مدتی عادی می شود ولی رفتار زیبا ماندگار است به طور کل رفتار زیبا و شخصیت مثبت و ممتاز هم نشأت گرفته از فاکتورهایی از جمله پدرو مادر، خانواده، محیط آموزشی و پرورشی، انسان هایی که ما با آن ها حشر و نشر داریم است که این ها می توانند هرکدام به سهم و نوبه ی خود در رفتار و شخصیت ما تاثیر گذار باشند.

او ادامه داد: خیلی از افراد متاسفانه انسان های پارادوکسی، دوگانه، دو شخصیته یا حتی چند شخصیته می شوند اگر تربیت در فردی که فن یا حرفه اش کار بازیگری، تلویزیون و سینما، تئاتر، مستند و هر چیز دیگری است این فرد اگر چنانچه ریشه اش خوب شاخ و برگ گرفته باشد و درست تربیت شده باشد حتما سعی می کند که طلعت و جلبت، روبه رو و پشت سرش را یکسان تنظیم کند.

او درادامه نسبت به این سوال که خانم ها و آقایان سلبریتی در مسائل مختلف اجتماعی چقدر می توانند روی جامعه تاثیر بگذارند و چقدر می توانند تاثیر برعکس بگذارند؟ بیان کرد: هر کسی در جایگاه خودش مخصوصا آن دسته از افرادی که جزو مشاهیر معاریف، شهرت یا محبوبیت هستند و طرفدارانی دارند حتما تاثیر گذار هستند ولی بشرطها و شروطها اگر خودشان به آن چیز هایی که می گویند و تایید می کنند عمل کنند حتما موثر واقع می شوند اما چنانچه فقط بحث شعار دادن برای دیگران باشد و خود آن کار صحیح را انجام نداده باشم این مسئله نه تنها تاثیر نمی گذارد بلکه اثر عکس می گذارد.

نصرالله منصوری در پایان با اشاره به اینکه مردم از فضای مجازی و آدم ها چقدر باید تاثیر بگیرند و چقدر نباید تاثیر بگیرند خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم فضای مجازی را به چیزی تشبیه کنیم چاقو بهترین گزینه است درواقع چاقو یا کارد اگر چنان چه در دست جراح قرار بگیرد انسان بیمار و روبه موت را سالم می کند و به سمت خانواده سوق می دهد اما اگر در دست چاقوکش باشد آدم سالم را به سینه قبرستان می فرستد اگر از فضای مجازی  درست و صحیح استفاده شود هیچ اشکال یا ضرری ندارد درواقع در بعضی جاها فضای مجازی به ما خدمت کرده است اما در برخی قسمت ها در حال نابود کردن همه آدم ها است. علم در مواقعی خوب و مفید است که در خدمت ما، جامعه و بشریت قرار بگیرد اما زمانی که ضد این ها واقع شود آن دیگر علم نیست وسیله درآمد زایی و وسیله ی تکبر و خود بزرگ بینی ما می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز