همزمان با پاندمی کرونا؛

انگلستان و ایرلند زیان دیده ترین های دنیای سینما

۱۳۹۹/۱۰/۱۶ - ۱۴:۴۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۱۵۹۰۸
انگلستان و ایرلند زیان دیده ترین های دنیای سینما
اخبار مربوط به سیر نزولی گیشه سینماهای کشورهای گوناگون در ماه های کرونایی که پشت سر گذاشته‌ایم، در صدر جدول اخبار سینمایی بوده است .

به گزارش برنا؛ گیشه سینماها در سال ۲۰۲۰ بسیار کم رونق بودند و با کاهش فروش بلیت بین ۵۷ تا ۷۶  نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه بودند. سینماهای انگلستان و ایرلند با افت فروش ۷۶ درصدی در مقایسه با  سال قبل بیشترین زیان را از شیوع کرونا دیده‌اند.پس از این دو کشور  سینماهای ایتالیا و اسپانیا ۷۲ درصد ،کره جنوبی ۷۱ درصد،چین ۷۰ درصد، آلمان و فرانسه ۶۹ درصد،استرالیا  ۶۵ درصد،نیوزیلند۶۲ درصد، ژاپن۶۱ درصد،روسیه۶۰ درصدکاهش فروش داشته‌اند.

کارشناسان نبودن عناوین جذاب داخلی را دلیل  زیان عظیم  گیشه‌های بریتانیا دانسته‌اند.سینماهای روسیه هم از ۱۵ جولای دوباره باز شدند و کارشان را از سر گرفتند به همین دلیل کاهش فروش کمتری را تجربه کردند.در فرانسه سینماها ۱۷۶ روز از سال ۲۰۲۰ را بسته بودند اما پس از بازگشایی از ۲۲ ژوئن تا ۲۸ اکتبر به مدد فروش فیلم‌های فرانسوی کمی نفس کشیدند. در حالی که سهم فیلم‌های داخلی از فروش سینماهای آن کشور در سال ۲۰۱۹  ۴۰ درصد بود این سهم در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۶۲ درصد رسید.دیگر بازاری که در دوران شیوع کرونا کمتر زیان دید هلند بود که با کاهش ۵۷ درصدی به نسبت سال ۲۰۱۹ روبه‌رو شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز