انتشار جلد دوم کتاب رسانه‌های برون مرزی در جهان

۱۳۹۹/۱۱/۰۱ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۲۲۹۷۲
انتشار جلد دوم کتاب رسانه‌های برون مرزی در جهان
جلد دوم کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان » در دی ماه 1399 توسط نشر پژوهش های کاربردی معاونت برون مرزی صدا و سیما در 170 صفحه به چاپ رسید.

به گزارش برنا، در این کتاب، رسانه های برون مرزی در کشورهای روسیه، انگلستان، امارات متحده عربی و جمهوری آذربایجان از ابعاد مختلف از جمله «حمایت های مالی، فنی و سیاسی- حقوقی دولت ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه ¬ای برون ¬مرزی شان» و «اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه»، «ساختار سازمانی شبکه های برون مرزی کشورها و شیوه های انتقال پیام» و «میزان بهره ‌برداری از رسانه ‌های نوین و فضای مجازی در رسانه‌ های برون ‌مرزی رقیب» مورد بررسی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، در جلد اول کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان» که دی ما 98 منتشر شده بود، رسانه های برون مرزی کشورهای آمریکا، آلمان، فرانسه، ژاپن، ترکیه، قطر و عربستان سعودی بررسی شده بودند.

کتاب های «رسانه ‌های برون‌مرزی در جهان (1) و (2)» با بررسی فعالیت‌ های رسانه ‌ای برون ‌مرزی کشورهای مطرح در جهان، امکان استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها را فراهم می‌آورد. همچنین کمک می‌کند تا اهدافی که دولت‌ های خارجی در قبال سایر کشورها از جمله ایران از طریق رسانه ‌های برون ‌مرزی ‌شان دنبال می‌کنند، بهتر شناخته شوند.

واکاوی فعالیت های رسانه های برون مرزی در کشورهای جهان که در این دو کتاب به آن‌ ها پرداخته شده است، نشان می دهد که رسانه های برون مرزی ضمن اینکه زبان گویای دیپلماسی عمومی کشورشان هستند، ولی در اغلب موارد مواضع قاطع تر از دیپلماسی رسمی دارند. همچنین این رسانه ‌ها  توجه ویژه ¬ای نیز به جذب مخاطب از طریق ساخت سریال‌ های فاخر، مستندهای الف، بهره¬ گیری از همه روش¬ های نوین پخش، ترویج زبان کشور مبدأ، تبلیغ جاذبه ¬های گردشگری و معرفی ایدئولوژی، فرهنگ و تمدن آن کشور دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های فعالیت رسانه های برون ¬مرزی کشورهایی که در دو جلد کتاب رسانه های برون مرزی در جهان، مورد بررسی قرار گرفتند، داشتن ساختار مستقل یا شبه مستقل و حمایت مالی گسترده و جدی دولت ¬ها و مجالس قانون گذاری از فعالیت رسانه -ای برون ¬مرزی شان و اختصاص بودجه و اعتبارات ویژه به این بخش است.

کتاب «رسانه های برون مرزی در جهان (2)» با پیشگفتار دکتر پیمان جبلّی معاون برون مرزی صدا و سیما و توسط دکتر ولی کوزه گر کالجی، حسن عابدینی، الهام عابدینی، بهنام خسروی و برهان حشمتی نگاشته شده و دکتر احمد کاظمی نظارت علمی و محمد روحی ویرایش ادبی آن را بر عهده داشته اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز