کورش تهامی:

ترجیح همه بر این است که واکسیناسیون به صورت یکسان و شفاف بر مبنای اولویت‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۰۲۶۷
ترجیح همه بر این است که واکسیناسیون به صورت یکسان و شفاف بر مبنای اولویت‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود
تزریق واکسن کرونا و آغاز واکسیناسیون در کشور بحثی است که امروز در بین همه اقشار جامعه شنیده می‌شود، به تازگی صحبت‌هایی درباره در اولویت قرار گرفتن هنرمندان سینما و تلویزیون برای تزریق واکسن کرونا مطرح شده است که بسیاری از سینماگران مخالف این ایده بودند و حتی افرادی مثل فاطمه معتمدآریا که گفته می‌شد از کسانی است که برای در اولویت قرار گرفتن هنرمندان سینما و تلویزیون تلاش کرده، این مسئله را تکذیب کرد. کورش تهامی با اشاره به اینکه پیشنهاد در اولویت قرار دادن هنرمندان در تزریق واکسن کرونا پیشنهادی قابل تأمل است تأکید کرد که ترجیح همه بر این است که واکسیناسیون به صورت یکسان و شفاف بر مبنای اولویت‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود.

کورش تهامی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر بخواهیم خیلی دقیق و درست به موضوع اولویت قرار دادن هنرمندان سینما و تلویزیون در تزریق واکسن کرونا نگاه کنیم متوجه می‌شویم که این پیشنهاد مطرح شده، پیشنهادی قابل تأمل است اما قطعاً چنین اتفاقی می‌تواند شائبه‌های بسیاری به وجود آورد که نیاز به شفاف‌سازی دارد تا شائبه‌های احتمالی را شاهد نباشیم.

تهامی خاطرنشان کرد: هنرمندان در روزهای شیوع ویروس کرونا تلاش کردند و معمولاً در همین روزها که به ماندن در خانه تأکید می‌شد مشغول کار بودند تا میزان تولیدات نمایشی و سرگرم‌کننده کم نشود و مردم بتوانند در این روزها که مجبور هستند اوقات بیشتری را در خانه بمانند با دیدن این آثار روزهای قرنطینه را راحت‌تر سپری کنند.

او افزود: وقتی بحث واکسن زدن مطرح نشده بود در چند گفت‌وگو درباره این موضوع صحبت کرده بودم که تمام صنوف در محل کار می‌توانند از ماسک، دستکش و موارد ایمنی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا استفاده کنند اما برای سینماگران و به خصوص بازیگران این امکان وجود ندارند، در واقع وقتی بازیگر وارد لوکیشن می‌شود پس از گریم دیگر امکان استفاده از ماسک را ندارد. در این صورت در یک محیط سرپوشیده بازیگران در خطر ابتلای بیشتری قرار دارند. بازیگران تنها در صورتی می‌توانند از ماسک استفاده کنند که در فیلمنامه اینگونه تعریف شده باشد که شخصیت‌ها ماسک به چهره دارند که البته این مورد قطعاً بسیار اندک است. قرار گرفتن در جمعی که افراد بسیاری حضور دارند و عدم امکان استفاده از ماسک به صورت مداوم در مدتی طولانی قطعاً جان هنرمندان را به خطر می‌اندازد و متأسفانه در این مدت هم دیدیم که افراد بسیاری به کرونا مبتلا شدند و حتی ما به دلیل ابتلا به این بیماری سینماگران بسیاری را در یک سال گذشته از دست دادیم.

بازیگر فیلم سینمایی «رگ خواب» در پایان تأکید کرد: پذیرش یا عدم پذیرش این موضوع که هنرمندان بتوانند مثل کادر درمان در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار بگیرند به ظرفیت جامعه بستگی دارد. متأسفانه از آنجا که پیش‌تر در مسائل مهمی که باید درباره آن شفاف‌سازی صورت می‌گرفت، شاهد شفاف‌سازی نبودیم ممکن است این مسائل حواشی و شائبه‌هایی به وجود آورد که این پیشنهاد هم به آن دچار شود. امیدوارم با یک نگاه درست و برنامه‌ریزی دقیق همه اقشار جامعه در اولین فرصت واکسن کرونا را تزریق کنند. ترجیح همه بر این است که واکسیناسیون با واکسن‌های تأیید شده به صورت یکسان و شفاف بر مبنای اولویت‌ها هر چه سریع‌تر انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز