بهروز مفید:

کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری نیازی مهم و حیاتی بود

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۲۳:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۱۷۳۴
کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری نیازی مهم و حیاتی بود
بهروز مفید با اشاره به تفاوت‌های بسیاری که در تهیه‌کنندگی سینما و تلویزیون وجود دارد تأکید کرد که تشکیل این کانون یکی از نیازهای مهم و حیاتی بود.

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: تهیه‌کنندگی تلویزیون با سینما تفاوت‌های بسیاری دارد، در سینما تهیه‌کننده کارفرمای اصلی کار است و حتی کارگردان را او تعیین می‌کند اما در تلویزیون کارفرمای اصلی خود تلویزیون است و تهیه‌کننده نمایندگی تلویزیون را بر عهده دارد و به همین دلیل محدودیت‌های بیشتری متوجه او است.

مفید خاطرنشان کرد: البته این حق تلویزیون که بخواهد نقطه نظری روی آثار خود داشته باشد و قطعاً نظارت صداوسیما بر آثار تولیدی‌اش منطقی است اما در سینما اینگونه نیست و تهیه‌کننده بر خلاف تلویزیون که باید سلیقه کارفرما را در کار خود در نظر بگیرد می‌تواند به مسائل دیگری مثل جذابیت و فروش اثرش فکر کند.

او افزود: تشکیل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری نیازی بود که تهیه‌کننده‌های تلویزیون داشتند و نیاز بود که تهیه‌کننده‌ها صنفی خارج از فضای اداری و رسمی داشته باشند که بتوانند مسائل خود را در آن مطرح کنند. کانون با حق عضویتی که اعضا پرداخت می‌کنند می‌تواند کلاس‌های آموزشی برگزار کند و دیگر مسائل مثل بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند از طریق این صنف پیگیری شوند.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: ما برای نتیجه‌بخش بودن این برنامه‌ریزی‌ها نیاز به یک روحیه جمعی داریم و امیدواریم این اتفاق رخ دهد. ما در فعالیت‌های صنفی‌مان دچار مشکل هستیم و حتی در خانه سینما نیز تشتت را می‌بینیم. امیدوارم در کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری شاهد چنین مسئله‌ای نباشیم و در اساسنامه ایده‌آل‌ها را نوشته‌ایم که قطعاً آن‌ها را دنبال خواهیم کرد.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «هشت‌ونیم دقیقه» تأکید کرد: برای موفقیت ما نیاز به تحقق دو عامل اساسی دایم. حمایت صداوسیما از این کانون یکی از اصلی‌ترین مسائل است، امیدواریم تلویزیون این کانون را رقیب خود نداند و به تقویت این کانون کمک کند. نکته دیگر این است که تهیه‌کنندگان تلاش کنند این تشکل پابرجا بماند و به تقویت آن کمک کنند.

او در پایان اظهار داشت: از آنجا که بیشتر فعالیت ما مربوط به تلویزیون می‌شود شاید بیشترین تعامل را از سوی صداوسیما نیازمند باشیم اما نیاز است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ما در تعامل باشد. امیدوارم در روز 19 اسفند ماه تهیه‌کنندگان در مجمع مجازی که ترتیب داده شده حضور داشته باشند و در انتخابات برای انتخاب نماینده‌ها شرکت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز