چهره ها و شخصیت های حوزه ی فرهنگ و هنر در هفته ای که گذشت؛

خداحافظی شهاب حسینی بیشتر حاشیه سازی بود تا خداحافظی/ مهران مدیری در صدر جدول محبوب های ۱۳۹۹/ مهراب قاسم خانی ماجرای پژمان و سام را فاش کرد

۱۳۹۹/۱۲/۱۴ - ۰۶:۴۹:۳۸
کد خبر: ۱۱۴۵۵۸۳
خداحافظی شهاب حسینی بیشتر حاشیه سازی  بود تا خداحافظی/ مهران مدیری در صدر جدول محبوب های ۱۳۹۹/ مهراب قاسم خانی ماجرای پژمان و سام را فاش کرد
مجتبی احمدی - دبیر سرویس فرهنگ و هنر برنا ؛در هفته ای که گذشت شهاب حسینی با اینستاگرام خداحافظی کرد، محسن تنابنده دیالوگ سریال «پایتخت »را لود داد، امیر جعفری به آن واکنش نشان داد و مهراب قاسم خانی اعلام آتش بس کرد.

خداحافظی هفته؛ شهاب حسینی

شهاب حسینی با انتشار نامه ای بلند بالا به تمام حواشی رخ داده در هفته های اخیر پایان داد و با فضای مجازی خداحافظی کرد. خداحافظی شهاب حسینی با واکنش های بسیاری همراه بود که یکی از پرسروصداترین آنها طبق معمول به سحر زکریا بر می گشت که با کنایه خداحافظی سوپراستار سینمای ایران را زیر سوال برد.

شهاب+حسینی

رابطه خانوادگی هفته؛ نقی معمولی و هما

محسن تنابنده با انتشار عکسی از سریال پایتخت به دیالوگی از این سریال اشاره کرد که نقی معمولی و هما با یکدیگر صحبت می کنند.

در وواقع محسن تنابنده با این پست به سبک و سیاق خطاب قرار دادن زن و شوهرها در خانه اشاره کرد موضوعی که بسیار در فضای مجازی دست به دست شد.

نقی-770x480

کد ملی هفته؛ کد ملی ریما رامین فر

امیر جعفری در واکنش به پست محسن تنابنده نوشت من خودم ریما را با چهار رقم آخر کد ملی صدا می زنم.

کامنت امیر جعفری برای تنابنده هم یکی از ترندهای شبکه های اجتماعی در هفته گذشته بود.

mwlog1

کنارگذاشتن هفته؛ پژمان  جمشیدی، سام درخشانی

مهراب قاسم خانی در مصاحبه ای از پایان کار پژمان جمشیدی و سام درخشانی در آثار سینمایی و تلویزیونی صحبت کرد و گفت: به نظر می آید دیگر نباید از این زوج بخاطر تغییر سلیقه مردم استفاده شود چرا که ممکن است خاطرات خوب مردم با این زوج جذاب و دست داشتنی دچار خدشه شود. اما نکنه محسوس در مورد پژمان جمشیدی و سام درخشانی این است که کماکان مردم به این زوج جذاب و دوست داشتنی علاقمند هستند و مطمئنا بسیاری از تهیه کنندگان و کارگردان های بفروش سینمای ایران علاقمندند با این زوج کار کنند، چرا که تجربه نشان داده است که برخلاف نظر مهراب قاسم خانی زوج های سینمایی بخصوص در ژانر کمدی تاریخ مصرف ندارند و کافی است نویسنده ها با به دست گرفتن قصه ای بکر و جذاب مجددا این دو کاراکتر بامزه را در موقعیتی جدید قرار داده تا محصول آن به مراتب جذاب تر از «خوب، بد، جلف» و نمونه های گذشته باشد.

اتفاقا کنار گذاشتن این زوج جذاب و با نمک به نوعی سرمایه سوزی است، بخصوص در روزگاری که در عرصه نگارش ضعیف عمل می کنیم و این عوامل جلوی دوربین هستند که ناجی آثار هستند.

سام-درخشانی-و-پژمان-جمشیدی

ناگفته هفته؛  فریدون جیرانی

در هفته گذشته فریدون جیرانی هم کیک تولد فوت کرد، اما تولد او همراه بود با خاطراتی جذاب و خواندنی که شاید سال های سال در تاریخ سینمای ایران ماندگار باشد.جیرانی از خاطرات فیلمسازی اش گفت از انتخاب محمدرضا فروتن برای فیلم «قرمز»، از خسرو شکیبایی که این نقش را نپذیرفت، از ابوالفضل پورعرب که کاراکتر را خشن می دید تا هدیه تهرانی که با فیلم «قرمز» در سینمای ایران درخشید.

گفت و گوی فریدون جیرانی در روز تولدش پر از ناگفته های جذاب بود که می تواند برای مدت ها خواندنی باشد.

858246_653

تولد هفته ؛ مهران احمدی، پانته آ بهرام

مهران احمدی در روزهایی که قرار است فیلم جدیدش را بسازد تولد49 سالگی اش را جشن گرفت. بازیگری که در جشنواره امسال باایفای نقش کوتاهی برای نرگس آبیار دوباره نشان داد  می شود از یک نقش کوتاه و به ظاهر کم تاثیر کاراکتری جذاب و دوست داشتنی خلق کرد.

این هفته پانته آ بهرام تولدش را با دوستدارانش در فضای مجازی جشن گرفت، او که دانش آموختهٔ مدرسه هنر و ادبیات صدا و سیما و ادبیات نمایشی است، اسفند سال 48 متولد شده و علاوه بر بازیگری در تلویزیون و سینما روی صحنه تئاتر هم ایفای نقش کرده است. بازی پانته آ در سریال «مسافر» و در نقش دختری معتاد در کنار ابوالفضل پورعرب او را در دنیای بازیگری مطرح کرد و بعدها توانست در نقش های متفاوتی همچون «پستچی سه بار در نمی زند» و «چهارشنبه سوری» بدرخشد.

 

94828_397

محبوب هفته؛ مهران مدیری

در نظرسنجی پایان  سال خبرگزاری برنا که محبوب ترین چهره های فرهنگی 1399 با مخاطبان به نظرسنجی گذاشته شد تا امروز مهران مدیی گوی رقابت را از عادل فردوسی پور، محمدرضا شجریان و .. ربوده است باید دید تا روز پایانی (29 اسفند) کدام هنرمند در نظرسنجی خبرگزاری برنا عنوان محبوب ترین چهره فرهنگی سال 1399 را به خود اختصاص می دهد.

مهران-مدیری

جشنواره کم فروغ هفته؛ گلدن گلوب

در هفته گذشته مراسم اختتامیه گلدن گلوب برگزار شد و نتایج ذیل به دست آمد. این جشنواره کم سروصداتر از همیشه برگزار شد که شیوع ویروس منحوس در آن بی تاثیر نبود. 

بهترین فیلم درام: «سرزمین آواره‌ها»، بهترین فیلم کمدی یا موزیکال: «بورات ۲»، بهترین کارگردانی: کلویی ژائو (سرزمین آواره‌ها)، بهترین بازیگر نقش اول مرد درام: چادویک بزومن (بلک باتم ما رینی)،  بهترین بازیگر نقش اول زن درام: آندرا دی (ایالات متحده علیه بیلی هالیدی)، بهترین بازیگر نقش اول مرد کمدی یا موزیکال: ساشا بارون کوهن، بهترین بازیگر نقش اول زن کمدی یا موزیکال: رزاموند پایک (من زیاد اهمیت می‌دهم)، بهترین موسیقی فیلم: «روح» ، بهترین ترانه: «زندگی در پیش رو»، بهترین انیمیشن: «روح»، بهترین سریال کمدی یا موزیکال: «شیتز کریک»، بهترین سریال درام: «تاج»، بهترین بازیگر مرد سریال درام: جاش اوکانر (تاج)، بهترین بازیگر زن سریال درام: اما کورن (تاج)

download

نظر شما