سه کتاب کانون پرورش فکری در مسابقه تصویرگری بولونیا رقابت می کنند

۱۳۹۹/۱۲/۱۷ - ۰۱:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۴۷۷۵۱
سه کتاب کانون پرورش فکری در مسابقه تصویرگری بولونیا رقابت می کنند
تصویرگری سه اثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پنجاه‌وپنجمین مسابقه بین‌المللی تصویرگری کتاب کودک بولونیا در سال ۲۰۲۱ راه پیدا کرد.

به گزارش برنا، تصویرگری سه کتاب‌ از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان‌های «پنبه دونه و ماه توتوهای شبِ برفی» به نویسندگی مریا یزدانی و تصویرگری غزال فتح‌اللهی، «داستان گل حسرتی» به نویسندگی محمد دهریزی و تصویرگری دلارام فغانی و «ژاکتی برای ایلیا» به نویسندگی جمال‌الدین اکرمی و تصویرگری پگاه درخشانی در این دوره از مسابقه بولونیا حضور دارند.

پنج داور از کشورهای امریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا و ژاپن آثار ارسالی به پنجاه‌وپنجمین مسابقه تصویرگری بولونیا را ارزیابی کردند.

بر اساس این خبر، فهرست منتخب شاملِ ۳۰۳ اثر از میان ۳۲۳۵ اثر تصویرگران در دو بخش داستان و غیرداستانی کشورهای مختلف است.

مسابقه تصویرگری بولونیا از سال ۱۹۶۷ به تصویرگران جهان این فرصت را داده است که هزاران تصویرگر کارهای‌شان را در معرض دید ناشران بین‌المللی کتاب کودک قرار دهند تا جهانیان با دنیای گوناگون و رنگارنگ تصویرگری بیشتر آشنا شوند.

این مسابقه هر ساله در دو بخش داستانی و غیرداستانی برگزار می‌شود و در ژانویه هر سال هیئت داوری بین‌المللی در بولونیا دور هم جمع می‌شوند تا هنرمندان نمایشگاه تصویرگری آن سال را انتخاب و کاتالوگی را منتشر کنند که راهنمای ارزشمندی برای ناشران، طراحان گرافیک، هنرمندان، معلمان، کتابداران و علاقمندان به کار تصویرگری محسوب می‌شود.

پنجاه‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بولونیا از ۲۴ تا ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ (۱۴ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۱) در دو بخش داستانی و غیرداستانی در شهر بولونیا برگزار می‌شود.

 

نظر شما