محسن قاضی‌مرادی در خانه ابدی‌ خود آرام گرفت

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۱۲:۴۱:۱۰
کد خبر: ۱۱۶۵۷۶۶
محسن قاضی‌مرادی در خانه ابدی‌ خود آرام گرفت
محسن قاضی مرادی بعد از مدت‌ها رنج بیماری، در آرامگاه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا آرام گرفت.

به گزارش برنا، پیکر محسن قاضی مرادی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون امروز، جمعه ۲۷ فروردین ماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) و در کنار مزار گرشاسب رئوفی به خاک سپرده شد. حسین ملکی عکاس و فیلمبردار سینما که به تازگی درگذشته است دیگر همسایه این بازیگر فقید است.

خاکسپاری این بازیگر به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی و برای پرهیز از طولانی شدن مدت زمان برنامه، بدون سخنرانی برگزار شد با این حال جمعیتی از مردم در قطعه هنرمندان گرد هم آمده بودند.

در این مراسم چهره‌های هنری همچون کیانوش گرامی، بابک نوری، علیرضا نجف‌زاده، نیلوفر محمودی، امیر کرم یزدی، سمیه مهری، عباس نایی و ... مهوش وقاری بازیگر و همسر این هنرمند فقید را همراهی کردند.

محسن قاضی‌مرادی  که متولد ۱۳۲۰ است و آن طور که گفته می‌شود، فارغ‌التحصیل مدرسه عالی مدیریت تهران است و بازی در سینما را از سال ۱۳۵۱ با فیلم «حسن سیاه» (بدون ذکر در شناسنامه فیلم) به کارگردانی پرویز اصانلو آغاز کرد.

«مسافر ری»، «زیر پوست شهر»، «سگ کشی»، «دایره زنگی» و «تقاطع» از فیلم‌های سینمایی است که قاضی‌مرادی در آن‌ها ایفای نقش کرده است. او در سریال‌های متعددی از جمله «همسران»، «روزگار جوانی»، «معصومیت از دست رفته»، «وفا»، «کارآگاه شمسی و مادام» و «شمعدونی» ایفای نقش کرده است.

قاضی مرادی بعد از مدت‌ها تحمل بیماری پارکینسون، شامگاه ۲۵ فروردین ماه بر اثر عوارض ناشی از این بیماری در منزلش درگذشت. او همسر مهوش وقاری دیگر بازیگر سینما و تلویزیون بود.

تشییع قاضی مرادی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز