در بیست و یکمین شب از ماه مبارک رمضان؛

«ماهِ ماه» میزبان مدافعان سلامت شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۷ - ۱۱:۰۲:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۵۴۸۵
«ماهِ ماه» میزبان مدافعان سلامت شد
ویژه برنامه افطار شبکه سلامت سیما در بیست و یکمین شب از ماه مبارک رمضان میزبان سه تن از پرستاران و مدافعان سلامت بود.

به گزارش برنا، بیست و یکمین برنامه ماهِ ماه شب گذشته چهاردهم اردیبهشت ماه با یاد و خاطره دکتر حبیب ذاکریان متخصص رادیولوژی خوش‌نام و با سابقه شاهرود و فرزند شهید والامقام سلیمان ذاکریان از شهدای بزرگوار دوران دفاع مقدس در میدان ایثار و صحنه جهاد که سال گذشته بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به پدر شهید سرافرازش پیوست، آغاز شد.

حسین توکلی پرستار بیمارستان شهدای تجریش، مائده بهراد مهر پرستار بیمارستان مسیح دانشوری و مریم السادات حسینی کارشناس بیهوشی بیمارستان شهدای گمنام در این قسمت از برنامه حضور داشتند و از بیم و امیدهای روزهای کرونایی گفتند.

مدافعان سلامت روزهای تلخ و شیرینی را روایت کردند که گاهی بغض از دست رفتن هم وطنشان تا روزها همراه آن ها بود و گاه برگشت به زندگی همنوعشان، اشک شوق از دیدگان آنها جاری می ساخت.

index

این روزها بیمارستان‌ ها مملو از بیمارانی است که بالای سر تخت ‌های آنها نام کرونا نوشته شده است، کادر سلامت و مراقبت کشور این روزها تلاش می‌کنند تا آسیب‌ها از طریق کرونا به حداقل برسد.

مهمانان برنامه از روزهایی گفتند که با شروع پاندمی در کشور به صورت داوطلبانه به عنوان پرستار بخش بیماران کرونایی مشغول به خدمت شدند، از دلهره روزهای کرونایی روایت کردند که وصیت نامه نوشتند و خانواده هایشان را برای روزهای سخت آماده کرذند، آنها مرگ زن جوانی که پس از یک ماه از ابتلا به بیماری سرطان، به کرونا نیز مبتلا شد را نمی‌توانند از خاطر پاک کنند، از لحظه تلخ و دردناکی گفتند که با وجود تلاش های بی وقفه ای که برای نجات جان بیماری انجام دادند ولی بی نتیجه ماند و بیمار جلوی چشمانشان جانش را از دست داد.

فقدان برای همه سخت است، اما مرگ یک بیمار برای پرستار سخت‌تر است، البته همه لحظه‌های کار پرستاری هم تلخ نیست، لحظات زیبایی هم وجود دارد وقتی می بینند بیماری ترخیص می‌شود همه وجودشان می‌شود ذوق و شوق. شیرینی و خوشحالی لحظه ای که دختر 18 ساله مبتلا به ام اس که درگیر کرونا هم نیز شده بود بر اثر تلاش ها و مراقبت های کادر درمان روز به روز بینایی اش بهبود پیدا کرد.  اینها همان پرستارانی هستند که نام مدافع سلامت برایشان انتخاب شده است که برخی از آن ها مدت‌هاست خانواده‌شان را ندیده‌اند؛ اما پای کار درمان بیماران ایستاده‌اند.

ویژه ‌برنامه «ماهِ ماه» با مشارکت مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تولید شده است که با اجرای اسماعیل باستانی، سردبیری مهدی حاجی میرآقا، کارگردان هنری حسن نظری و ‌تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین پورفاضلی در ایام ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 از شبکه سلامت سیما پخش می شود.

index

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز