به کارگردانی «مجید عزیزی»؛

پایان فیلمبرداری «ایران‌زاد» در استان گلستان

۱۴۰۰/۰۳/۱۸ - ۱۲:۵۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۸۹۸۵۱
پایان فیلمبرداری «ایران‌زاد» در استان گلستان
فیلمبرداری مستند سینمایی «ایران‌زاد» به ماه‌های پایانی نزدیک می‌شود و این بار ایران‌زادی‌ها سراغ مردم صبور و شیرین سخن شهرستان گمیشان در استان گلستان رفتند و روایت‌گر قصه زندگی گلستانی‌ها شدند.

 به گزارش برنا، مستند سینمایی ایران‌زاد به کارگردانی «مجید عزیزی» و تهیه کنندگی «مهدی مطهر» در گمیشان پای صحبت یک کارآفرین گمیشانی که بعد از ۳۵ سال از کانادا به ایران برگشته و کسب و کار بومی راه‌انداخته نشست.

index

 در این سفر «آناطواق»، مهندسی که در ۳۵ سالگی تصمیم به تحصیل در رشته پزشکی گرفته از قصه زندگی‌اش گفت و «آخوند حنفی» یکی از چهره‌های گلستانی نیز جلوی دوربین ایران‌زاد نشست تا از سرگذشت جالبش بگوید.

مجید عزیزی، کارگردان ایران‌زاد از سفر به «گمیشان» به عنوان یکی از بهترین تجربه‌های این مستند سینمایی یاد کرده و گفته است:«شنیدن قصه زندگی مردم صبور و آرام و نجیب گلستان تجربه خاصی برای ما بود. به تصویر کشیدن طبیعت زیبای این استان این تجربه را خاص‌تر کرد.»

index

این مستند سینمایی از ابتدای سال ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در اغلب استان‌‌های کشور فیلم‌برداری شده است و پس از اتمام مراحل فنی در جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

ایران‌زاد بر خلاف آنچه در نگاه اول تصور می‌شود درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست بلکه روایتی از زندگی و تجربه زیسته ایرانی معاصر است.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی‌ حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی ، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، مدیر تبلیغات و رسانه‌: فرنوش آباء، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: مجموعه رامکا، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، تصویربرداری هوایی: سعید حسن راشدی.

index

نظر شما