به بهانه سالروز درگذشت استاد چنگ و آواز؛

یادی از استاد علی اصغر بهاری «باکاروان شعر و موسیقی»

۱۴۰۰/۰۳/۲۰ - ۰۴:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۰۵۶۲
یادی از استاد علی اصغر بهاری «باکاروان شعر و موسیقی»
برنامه "با کاروان شعر و موسیقی" رادیو فرهنگ، پنجشنبه ۲۰ خرداد ماه با پخش تصنیف «نکنم اگر چاره» یاد استاد بهاری را در سالروز در گذشتش گرامی می دارد.

به گزارش برنا؛ در برنامه شماره ٣١٢  «باکاروان شعر و موسیقی» ٢٠ خرداد ؛ به مناسبت سالروز درگذشت استاد علی اصغر بهاری، قطعه «نکنم اگر چاره دل» از آلبوم " آوای بهاری" پخش می شود .

«نکنم اگر چاره دل هرجایی را» یا به اختصار «نکنم اگر چاره» تصنیفی در یک بند از عارف قزوینی است که در آواز افشاری بر اساس آن چه عارف در دیوان خود نوشته، در سال 1327 هجری قمری در گرگانه رود تالش توسط خود او ساخته شده است.

از جمله خوانندگانی که این تصنیف را بازخوانی کرده اند می توان به محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، عبدالله دوامی، نصرالله ناصح پور، علی اصغر بهاری، علیرضا قربانی و … اشاره کرد.

بازخوانی و کمانچه آن با صدا و نوازندگی توسط علی اصغر بهاری اجرا شده است  که در این برنامه در سالروز در گذشت وی این اجرا پخش می شود

 همچنین در این برنامه این تصنیف با صدای علیرضا قربانی از  آلبوم "سودایی" تقدیم شنوندگان میرشود ‌وپخش و بازخوانی دیگر که پخش نکنم اگر چاره با تنظیم حسین علیزاده و بازخوانی شهرام ناظری  نیز در این برنامه شنیدنی است .

گفتنی است ،علی‌اصغر بهاری علی اصغر بهاری ـ یکی از اساتید مطرح کمانچه‌نوازی ـ بود

علی‌اصغر بهاری، زاده ۱۲۸۴ و درگذشته ۲۰ خرداد ۱۳۷۴ بود. او از استادان موسیقی ایرانی و نوازنده برجسته کمانچه بود. بهاری در دهه ۱۳۶۰ با فرامرز پایور، جلیل شهناز، محمد اسماعیلی و سیدمحمد موسوی، در «گروه اساتید موسیقی ایران»، همکاری داشت.

برنامه «با کاروان شعر و موسیقی» به تهیه کنندگی یلدا احتشامی ساعت ۱۲:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز و موج ای ام ردیف۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز