معرفی فیلم؛

«پول را بردار و فرار کن» ماجراهای یک سارق که نقشه‌هایش همیشه نقش برآب می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۲۶ - ۰۵:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۱۰۴۱
«پول را بردار و فرار کن» ماجراهای یک سارق که نقشه‌هایش همیشه نقش برآب می‌شود
«پول را بردار و فرار کن» یکی از اولین فیلم‌های کمدین آمریکایی وودی آلن است.

به گزارش برنا، فیلم «پول را بردار و فرار کن» در سال ۱۹۶۹ ساخته شد و از اولین فیلم‌های موفق وودی آلن به حساب می‌آید.

این فیلم به شیوه شبه مستند ساخته شده و دربارهٔ یک سارق بی‌دست و پا به نام ویرژیل استارکول با بازی وودی آلن است که نقشه‌های سرقتش مرتب نقش بر آب می‌شود و به زندان می‌افتد. فیلم زندگی جنایی ویرژیل، تلاش‌های او برای فرار از زندان، روابط خانوادگی او با همسر و پسرش و مصاحبه‌هایی با اطرافیان او را نشان می‌دهد. نقش همسر ویرژیل را جنت مارگولین بازی می‌کند. لوئیز لسر- همسر دوم آلن - هم نقش کوتاهی در این فیلم دارد.

وودی آلن علاوه بر کارگردانی نگارش فیلمنامه و بازی در نقش اول این فیلم را نیز بر عهده داشت. وی در اصل خود را یک نویسنده می داند و به همین خاطر پس از نگارش 12 متن سینمایی و بازی در چهار فیلم اقدام به کارگردانی می‌کند.

وودی آلن درباره ساخت این فیلم سینمایی می‌گوید: «پول را بردار و فرار کن» فیلمنامه‌ای بود که با دوست قدیمی زمان مدرسه‌ام میکی رُز نوشتم، ولی از آنجایی که می‌خواستم خودم کارگردانی کنم، هیچکس حاضر به سرمایه‌گذاری نبود. بعد، چون در زندگی حرفه‌ای‌ام خوش شانس بوده‌ام، کمپانی جدیدی به نام پالومار پیکچرز به وجود آمد که حاضر بودند با یک کارگردان تازه‌کار دست به ریسک بزنند. در آن موقع من در کارنامه‌ام نویسندگی «تازه چه خبر پوسی کت» را داشتم که آشغال بود ولی در گیشه خیلی موفق بود، و همچنین نمایشنامۀ «آب را نخور» را نوشته بودم، باز هم آشغال ولی موفق. حداقل می‌دانستند که من یک قاتل زنجیره‌ای نیستم یا شخصی که بودجۀ آن‌ها به جیب بزند و به جزایر کِیمن پرواز کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز