طلوع «خورشید نینوا» در جمهوری آذربایجان

۱۴۰۰/۰۵/۲۴ - ۱۴:۲۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۲۰۴۸۱
انیمیشن «خورشید نینوا» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا فرمانی در برنامه پخش کانال آذری شبکه سحر قرار گرفت.

به گزارش برنا، این انیمیشن با تکنیک دو بعدی و در مدت زمان 100 دقیقه ساخته شده  که در کانال آذری و در باکس کودک و نوجوان در 5 قسمت برای نوجوانان و مخاطبان آذری زبان ساکن در جمهوری آذربایجان پخش می شود.

در خلاصه داستان این انیمیشن آمده است: پس از مرگ «معاویه»، پسرش «یزید»، جانشین او می‌شود و تلاش می‌کند تا به اجبار از «امام حسین (علیه‌السلام)» بیعت بگیرد. امام (ع) با او بیعت نمی‌کنند و برای حفظ حرمت خانه خدا، و به دنبال دعوت کوفیان از ایشان، از مکه به سوی کوفه حرکت می‌ کند. در راه کوفه خبر شهادت «مسلم بن عقیل»، پسرعمو و فرستاده امام(ع)، به ایشان می‌رسد. سپاه «حر» راه را بر امام(ع) می‌بندند و ایشان راهی دیگر برمی‌گزینند. آنها در روز دوم محرم‌الحرام سال ‎۶۱ هجری، وارد صحرای کربلا می‌شوند. لشکر «عمر سعد»، سد راه امام(ع) شده و آب را بر ایشان می‌بندند. در نهایت واقعه کربلا رخ می‌دهد و امام(ع) و یارانشان به شهادت می‌رسند.

انیمیشن «خورشید نینوا» محصول مرکز پویانمایی صبا با طراحی فضا و لی اوت بهنام شجاعی، از دوشنبه بیست و پنجم مرداد به صورت روزانه ساعت 17 به وقت تهران و با زبانگردانی و دوبله به زبان آذری مهدی حسین زاده بر روی آنتن کانال آذری شبکه سحر است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز