محمدعلی نجفی:

باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی در سینما فراهم باشد

۱۴۰۰/۰۶/۳۰ - ۰۶:۰۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۲۹۸۰
باید شرایط برای فعالیت بخش خصوصی در سینما فراهم باشد
کارگردان سریال‌ «سربداران» و فیلم‌های سینمایی «گزارش یک قتل» و «زاگرس» با اشاره به وضعیت اقتصادی بدی که سینما در آن گرفتار شده تأکید کرد مدیریت جدید سینما باید شرایطی را فراهم کند که بخش خصوصی بتواند در این عرصه فعالیت کند.

محمدعلی نجفی، نویسنده و کارگردان سینما و تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز که وضعیت اقتصادی کل کشور مشخص نیست پیش‌بینی درباره آینده کار بسیار دشواری است اما من معتقد هستم امروز آنچه که بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد، فرهنگ و هنر است.

نجفی تصریح کرد: مسئولان در هر بخش باید به فرهنگ و هنر اهمیتی ویژه‌ای بدهند و کاری کنند تا شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی بتواند فعال باشد و دولت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تصدی‌گری را کم کند و در تصویب فیلمنامه‌ها دقت و همکاری بیشتری با سینماگران داشته باشد.

او افزود: در دهه 60 بنیاد سینمایی فارابی با سینماگران این همکاری را داشت و وضعیت سینما تغییرات مثبتی داشت. امروز قطعاً حساسیت‌ها تغییر کرده و لازم است توجه بیشتری به حوزه فرهنگ و هنر شود و ما نیاز به نگاهی واقع‌گرایانه به این عرصه داریم.

کارگردان سریال «سربداران» در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: مدیریت سینما باید به شکلی باشد که اهالی سینما دخالت بیشتری در امور داشته باشند. مشورت گرفتن مدیران از سینماگران هم به نفع سینماگران است و هم برای پیشرفت سینما و رفع مشکلات نتیجه‌بخش‌تر است. قطعاً سینماگران دلسوز این حرفه هستند و به کار بردن تجربیات‌شان طی سال‌های اخیر می‌تواند به بهبودی وضعیت سینما منجر شود.

نجفی در پایان اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان جدید وزارت فرهنگ و به‌طور کل دولت سیزدهم برای فرهنگ و هنر اهمیت ویژه‌ای قائل باشد و امیدوارم مقوله فرهنگ را سیاسی نبینند و تعامل و گفت‌وگو را در دستور کار قرار دهند چراکه اینگونه قطعاً اتفاقات بهتری را برای سینما و به طور کل فرهنگ و هنر شاهد خواهیم بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز